Aan de wilgen

aan de wilgen hangenMijn log hangt even aan de wilgen. Hij komt er zeker uit, maar ik weet niet wanneer.
Het kost me nu teveel tijd om uit te zoeken of ik hier verder ga of op weblog. Dat laatste heeft mijn voorkeur. De crash bij weblog kwam op een mooi moment om even te stoppen. Af en toe snor ik even bij jullie langs, maar er is gewoon een leven na weblog.Ik ben druk met school en studie. Ik heb me verdiept in de Romeinse thermen, Griekse mytologie, reflecteren en veel gelezen. Het boek De wand van Marlen Haushofer heeft diepe indruk op me gemaakt. Het is een intrigerend thema. Een vrouw, die er opeens helemaal alleen voorstaat, opgesloten in een dal. Toen ik het uit had, miste ik even weblog om het van me af te schrijven. Ik lees nu Februari van Lisa Moore. Ook een prachtig boeiend boek over het verwerken van verdriet. De tijgervrouw van Galina is ook een aanrader. Verder bezoek ik een keer in de twee/drie weken mijn moeder, af en toe een film, een theater of een sauna. Daarnaast gaan we af en toe een weekendje weg, binnenkort naar Delft waar dochter haar 30ste verjaardag viert. We bedenken waar we vakantie gaan vieren: Toscane, Portugal of de Provence? Mijn moeder is stabiel kwetsbaar. In tegenstelling tot alle landelijke berichten heeft zij het goed in de huiskamer van het verzorgingshuis. Ze geniet van alles.  Ik bedank alle loggers voor de gekregen nieuwjaarswensen en wens jullie een rustig logjaar. Ik wacht rustig af wanneer mijn log uit de wilgen valt….
Update:  Bij het langssnorren van de diverse logs realiseerde ik me, dat ik de sixwordstory’s van Jokezelf wel erg gemist had. Ik ga proberen als het thema me inspireert daaraan mee te doen en misschien af en toe aan de tegenstelling van Melody. Die logjes zullen hier dus verschijnen ijs en weder dienende. Mijn log hangt dus al een beetje los in de wilgen…

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in Past nergens in. Bookmark de permalink .

6 reacties op Aan de wilgen

  1. Ria B zegt:

    Er is inderdaad een leven naast weblog St@@rt !!
    En soms vraagt dat zoveel dat loggen er bij in schiet .
    Ik wacht het af …of en waar je terug komt

    Like

  2. Mrs. T. zegt:

    Een mooie update van je leven. Oh, alleen maar al denken aan vakantie in Toscane maakt me enigszins jaloers. 😉

    Like

  3. platoonline zegt:

    Dat ie in de wilgen hing was al een paar maandjes duidelijk, Staart. We zijn nu al verwend met wel twee logjes bijna tegelijk. Geniet van het leven en het lezen. We zien je hoofd af en toe wel tussen de wilgentakken uitkomen en dan nemen we ons petje voor je af.

    Like

  4. assyke zegt:

    De wand heb ik jaren geleden gelezen
    een zeer beklemmend boek, ik herinner me niet het dal
    maar wel die onzichtbare muur waar ze niet door heen kon dringen –
    slechts weinigen krijgen de kans zo´n indringende confrontatie met zich zelf te beleven
    ik denk dat het leerzaam zou kunnen zijn

    Like

  5. gewoonanneke zegt:

    Een keer wat pauze is gewoon soms even nodig, heb ook van die buien wil ik even wat anders en toch blijft het wel trekken inderdaad, even je gedachtes delen. Leuk je weer even gezien te hebben,

    Like

Geef een reactie

