Uit mijn archief: Keltische bomenkalender

Dit is het oudste berichtje uit mijn archief van mijn log  sinds 2003 op web-log. Het logje dateert van december 2003. Ik heb het heropgemaakt naar mijn visie van nu.

Tijdens mijn gesurf vond ik de keltische bomenkalender (dit is een andere link dan in het oorspronkelijke bericht) . Dat boeide me. Mijn boom is de wilg. Hij past wel bij mij, vind ik.
De wilg is flexibel en tolerant. Wilgen zijn dromers zonder hun verstand kwijt te raken. Wilgen kunnen genieten van ‘gewone’ dingen en hebben een groot inlevingsvermogen. Mensen met de wilg als levensboom zijn praktisch ingesteld en doen soms ontdekkingen waarmee ze hun dromen kunnen realiseren.
Wie het heeft over de Keltische Bomenkalender, heeft het eigenlijk over de oude kennis van de Druiden. En niet alles is nog bekend. De kalender die hier wordt gepresenteerd is enerzijds geen onzin, maar moet anderzijds niet te serieus worden genomen. Zoals met zo veel zaken in het leven: Hold on tightly, let go lightly…

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in persoonlijk, Uit mijn archief en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Uit mijn archief: Keltische bomenkalender

  1. klaproos zegt:

    volgens die kalender ben ik een iep……
    en mijn ex ook…..

    ja hoe kan dat dan 🙂

    Like

  2. staart zegt:

    Voor zover ik je ken, past het goed bij je. Individualistisch en sociaal. Tja en twee keer een iep… hier kan het…. Maar waarom ook niet

    Like

  3. DagEnDauw zegt:

    Ik hou ontzettend van de wilgen langsheen het fietsweggetje naar de Stad. Telkens ik er langs rijd tijdens de zomermaanden geven ze me een goed gevoel en besprenkelen ze mij met hun vreugdetranen…
    http://dagendauw.blogspot.com/2011/11/met-vreugde-tranen.html

    En nu ga ik even die Keltische bomenkalender bestuderen alvorens m’n bedje in te duiken 😉

    Welterusten apenstaartje ik vond het hier aangenaam vertoeven.

    Like

Geef een reactie

