Hemel en aarde Foto-tegenstelling

Gemaakt vanuit de trein tussen Delft en Haarlem met mijn iPhone op 14 april 2012.

De foto-tegengestelling op vrijdag is een initiatief van Melody. Ze geeft elke vrijdag een thema. Deze week Hemel en Aarde. Meer informatie vind je bij Melody .

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in Foto-tegenstelling op vrijdag en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Hemel en aarde Foto-tegenstelling

  1. Ria B zegt:

    Het is dat alle bollenvelden best wel op elkaar lijken……anders zou ik denken dat wij elkaar zijn misgelopen bij de Zilk……

    Like

  2. klaproos zegt:

    hemels plaatje staartje:-)

    Like

  3. artmus zegt:

    aaaaahhhhh de bollen…ik krijg opeens de kriebels Staart.
    en nu wil het toeval toevallig dat we Dinsdag naar RiaB gaan…wellicht????

    Like

  4. Melody zegt:

    Zo zie je maar dat de gsms van tegenwoordig ook schitterende foto’s kunnen maken, geweldig gedaan St@@rt.

    Mooie bijdrage, waarvoor hartelijk dank… (maar goed dat je er bij schreef waar je het gemaakt had want anders had ik het gevraagd hihi)

    Like

  5. inuzz zegt:

    bollenvelden…geweldig….
    die kleuren…het is altijd weer een pracht om naar te kijken.
    het is jammer dat je ze hier niet veel tegenkomt….
    een mooie dag verder.

    Like

  6. lenjef zegt:

    Oog en neus verwenners

    dikke wolken hebben de hemel donker gekleurd
    snel- en andere non-stop dieseltreinen
    rijden langs bollenvelden in strakke lijnen
    het lijkt of iedere reiziger naar duur parfum geurt

    Mooie foto, Staartje.
    Lenjef

    Like

  7. minoesjka2 zegt:

    Wat een schitterende foto zeg …… die kleuren, zowel op aarde als ik de hemel ………. prachtig.

    Like

  8. Mrs. T. zegt:

    Wat een mooie foto. En dat vanuit een rijdende trein!

    Like

  9. gewoonanneke zegt:

    Een mooie foto en dat vanuit de trein genomen is goed gelukt.. Mooi die rode strepen en die wolkenlucht op de achtergrond.

    Like

  10. hanscke zegt:

    De boze bui drijft over, een gezegde vanuit mijn jeugd. Als vader en moeder ruzie dreigden te krijgen, maar het om de één of andere manier in den minne werd geschikt dan werd dit gezegd. Gek hoe een foto je herinnering aan kan spreken

    Like

  11. Dieneke zegt:

    En dan te bedenken dat zo’n trein er de vaart in heeft terwijl je de foto hebt genomen.Zie ik de bollen eens door andere ogen.

    Like

  12. tagrijn zegt:

    De beweging van de trein geeft een schijnbare versnelling aan de foto. Bollenvelden en een oerhollandse lucht. Dit is echt een topfoto. Als je van dit soort luchten houdt moet je de documentaire/film Hollands Licht eens te pakken zien te krijgen. Ik bekijk die regelmatig en verveelt nooit. Geeft me ook schilderinspiratie! Is destijds door Vpro uitgezonden; misschien daar nog te krijgen. Dank voor dit mooie beeld.

    Like

    • staartje zegt:

      @ Tagrijn: Dank je wel! Deze foto is gewoon zo’n zeldzame gelukkige toevalstreffer. Ik had geen benul van de werking van de camera van de iPhone, Laat staan van de versnelling van de trein. Ik vond de bollen gewoon mooi met de zon en de wolken. Foto’s nemen laat me wel extra goed kijken en genieten. Ik zag hoe de camera supermooi die luchten ving. Ik besef dan extra hoe mooi en bijzonder die luchten zijn. Ik herinner me vaag die documentaire Hollands Licht, De VPRO maakt vaak mooie gedegen documentaires. Ik zit nu helemaal in Van Dis

      Like

  13. Truus zegt:

    Een hele mooie toevalsatreffer. 🙂
    Ik zag ook bollenvelden maar dan vanuit de auto.

    Like

  14. platoonline zegt:

    Mooie foto en zeker als je weet hoe en waarmee je gefotografeerd hebt. Prachtig contrast tussen licht en donker, bijna zwartwit en kleur. Het geheel heeft iets dreigends, iets eindigs. Mooi.

    Like

Geef een reactie

