LICHT

lege accuHet is 23.30 uur als ik na een lange, ‘voldane’, boeiende en veelzijdige dag de trein uittuimel op weg naar mijn auto en bed in Westerbork.

Lopend op de donkere parkeerplaats, zie ik  een eenzame auto staan met brandende lichten. ‘Die oen komt lastig thuis straks’, denk ik. Aangekomen bij mijn auto, constateer ik met gevoel voor understatement, dat ik die oen ben. Mijn autolichten branden al vanaf 8:00 uur. Goeie accu heb ik! Een droge ‘boink’ laat me weten, dat starten op eigen kracht er niet meer inzit. De ruitenwissers ‘zwaaien’ nog even naar me, maar dan valt alles uit inclusief het autolicht. Er zijn geen treinpassagiers meer die met de auto verder reizen. Er zit niets anders op dan de ANWB te bellen.

Dat is nog een hele toer, want de accu van mijn Iphone staat op rood en de accu van mijn werktelefoon is leeg. Ik bel onder een lantaarnpaal en leg de ANWB zo kort mogelijk uit wat er aan de hand is om mijn iPhone-accu zo veel mogelijk te sparen. Binnen een uur zal ik geholpen worden. Ik nestel me op het lege, stille parkeerterrein met een boek onder een lantaarnpaal in afwachting op de reddende engel van de ANWB. Ik heb geluk. De engel is er binnen het kwartier. We lachen samen om de oen en binnen een paar minuten rijd ik richting bed. Wel via een omweg, want de afstand is te kort om de accu voldoende op te laden.

Als ik Westerbork passeer, vertelt de benzinepiep me, dat ik op reserve rijd. Ik bereken snel wat nog een verantwoorde omweg is om de accu op te laden en rijd naar een benzinestation. Vanaf dat station kan ik eventueel nog lopend mijn huis met bed bereiken. Het geluk is weer aan mijn kant en mijn rode Peugeootje zegt vrolijk ‘brrroem’ na het herstarten. Tegen een uur kruip ik mijn bed in. Het licht bij mij is uit.
(foto van internet. Gezien de bijna lege accu van mijn phone, durfde ik geen foto te maken van mijn eenzame Peugeot)

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in Past nergens in, persoonlijk en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op LICHT

  1. Ik zou het toch allemaal een beetje eng vinden, maar ik begrijp dat Staartje een stoere meid is.
    PS mijn weblog geet weer problemen!!

    Like

  2. klaproos zegt:

    oei, jij bent echt een dappere dodo staartje, dat zou ik dus niet meer doen:-)

    Like

  3. Ria B zegt:

    Heb jij dat ook…dat je dan zo vreselijk moet lachen om jezelf ???

    Like

  4. Mrs. T. zegt:

    Wat een avontuur! 😉

    Like

  5. Oef, dit is mij ook wel eens overkomen. Gelukkig stond ik toen niet eenzaam en alleen op een, bijna, donkere parkeerplaats. 😉
    Heel leuk en stoer beschreven. Enne, lang leve de Wegenwacht! 🙂

    Like

  6. platoonline zegt:

    Wat een avontuur. Stel je nou voor dat je niet meer kon bellen, wat dan? Maar gelukkig is het goed afgelopen.

    Like

  7. gewoonanneke zegt:

    Nou gelukkig heb ik een piep in de auto anders zouden zulke dingen mij oko zeker overkomen en die telefoon, herkenbaar en dan de combinatie van alles tegelijk haha nou ja het is weer goedgekomen gelukkig.

    Like

  8. Mijn hemel! Wat een ellende en toch uiteindelijk ook weer niet. Omdat mijn man al van tevoren had bedacht dat mij ook zoiets zou (kunnen) overkomen, heeft ie in mijn auto een piepje laten monteren dat afgaat als ik de auto uitschakel en het licht laat branden. Je wilt niet weten hoevaak ik dat piepje al gehoord heb…

    Like

  9. tagrijn zegt:

    Met al die zelfbeschreven oenerigheid, zat er toch echt een engeltje op je schouder. Je was bepaald geen pechvogel. Je hebt het weer prachtig verwoord.

    Like

  10. JeeBee zegt:

    Vergeef me, maar ik moest echt even lachen! ’t Was vervelend voor je, maar het levert je weer een prachtig logje op. 😉

    (p.s. Heb je mijn mail ontvangen?)

    Like

  11. Kwebbel zegt:

    Hahaha oh sorry Staart maar je hebt het zo prachtig omschreven dat ik er heerlijk om heb kunnen lachen 🙂
    Jij nadien ook zo te lezen dus dat scheelt. Hoef ik me niet bezwaard te voelen 😉

    Like

  12. Ria B zegt:

    Mijn schoonzus die op haar 62e haar rijbewijs heeft gehaald EN een nieuwe auto kocht met mooie nieuwe snufjes , had 1probleem met haar auto….als ze lang op visite bleef ergens, dan starte haar auto niet meer…..
    Zij was in de heilige veronderstelling dat het piepej wat ze hoorde als ze de auto afsloot….het alarm van de auto was……

    Like

Geef een reactie

