Plezierig – vervelend Vrijdagse tegenstelling

Dit keer met een uilteg en een foto die niet van mezelf is.
Met deze foto borduur ik nog even voort op mijn invulling van de vorige tegenstelling :modern-ouderwets met mijn foto uit Albanië. De foto bij de huidige tegenstelling komt van het log : Onkruid in Eurazie.Albanie De foto-tegengestelling op vrijdag is een initiatief van Melody. Elke vrijdag een nieuw thema. Deze week nummer 58:Plezierig- vervelend. Meer informatie en meedoen kan via Melody . In 2006 was ik tijdens een fietsvakantie in Korfoe een dag in Albanië. Een land dat mij trof door de vele tegenstellingen en dat nog steeds doet als ik de foto’s zie.Het ligt maar 3 km uit de kust van het Griekse Korfu. Het vertegenwoordigt een totaal andere wereld
Arm-rijk: bij aankomst werd ik meteen overvallen door tientallen armelijk uitziende kinderen die me tot aankopen proberen te verleiden. De gids vertelde, toen ik het vroeg, dat deze kinderen vaak in echte armoede leefde en weinig te eten hadden.
Rijk-arm: Ook in gebouwen. Albanië bezit veel opgravingen (Butrint) uit de Griekse oudheid. Daar zijn de prachtigste rijke bouwwerken te zien. Een schril contrast met de huidige monotone hotels die in duizelingwekkende vaart uit de grond worden gestampt.

Dat verklaart mijn invulling van de tegenstelling voor deze week: Vakantie is plezierig, maar de ontelbare eentonige hotels die het landschap verwoesten zijn ronduit vervelend. De bus op de foto op weg naar Butrint (opgravingen) met op de achtergrond de skeletten van de hotels verbeeldt deze tegenstelling voor mij.

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in Foto-tegenstelling op vrijdag, persoonlijk, politiek en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Plezierig – vervelend Vrijdagse tegenstelling

  1. Melody zegt:

    Mijn complimenten voor je invulling en oprecht dankjewel voor je uitgebreide uitleg erbij. Ik ging tot voor 4 weken geleden nooit met vakantie maar ken uiteraard die contrasten wel van tv en media. Wat het ‘uit de grond stampen’ betreft, ben ik het roerend met je eens.

    Dank je wel nogmaals, liefs en fijn weekend,.

    Like

  2. inuzz zegt:

    ik snap helemaal wat je bedoeld staartje…. ben het met je eens…. het kan soms zo dubbel zijn…
    een fijn weekend..

    Like

  3. minoesjka2 zegt:

    Met ontzag heb ik je stuk je en de daar bijgevoegde linken gelezen. Wat een goede invulling …… en ja, over tegenstellingen gesproken!!

    Like

  4. Erg goede invulling en heel mooi verwoord
    Fijn weekend

    Like

  5. Hahaha…een “groene” bus. Origineel!

    Like

Geef een reactie

