Digitaal – analoog tegenstelling op vrijdag

analoog digitaal

Mijn agenda:analoog.
Foto: gemaakt met iPhone
Log: mobiel geplaatst

De foto-tegengestelling op vrijdag is een initiatief van Melody. Elke vrijdag een nieuw thema. Deze week nummer 59:Digitaal- analoog. Meer informatie en meedoen kan via Melody .

Gepubliceerd met mijn Iphone

Ik houd van mijn analoge agenda. Ik heb hem na veel dubben gekocht in de uitverkoop en gebruik hem al heel wat jaren. Dat blijft nog wel even zo. Ik heb wat afspraken in mijn digitale agenda gezet , maar werken doet dat nog niet bij mij. Dit schrijvende realiseer ik me dat ik me soms conservatief opstel bij vernieuwingen. Ik was een van de laatste gebruikers van het spoorboekje en nu print ik nog graag een treinrouteplanner ipv mobiel te kijken. :-]

En jij? Analoog of digitaal?

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in Foto-tegenstelling op vrijdag. Bookmark de permalink .

17 reacties op Digitaal – analoog tegenstelling op vrijdag

  1. Melody zegt:

    Mooie invulling, en eentje waar ik achter sta….

    Ik ben wel redelijk snel van de moderne dingen maar niet met mijn agenda…. heb idd de papieren versie altijd bij me en in mijn tas, en een kalender aan de deur…… de digitale agenda in mijn gsm gebruik ik nauwelijks want dat bevalt me niet, beviel me tot dusver in geen van al mijn mobieltjes ūüėČ

    Dank je wel meis, fijn weekend, liefs -x-

    Like

  2. Ik gebruik mijn telefoon ook als agenda. Een papieren heb ik niet. Goed bedacht hoor
    Fijn weekend
    Liefs V‚ėļnnie

    Like

  3. jokezelf zegt:

    Ik heb een analoge agenda die overal mee naartoe mag. Op mijn werk gebruik ik een digitale agenda, maar die schrijf ik ook over in mijn analoge. Ik vind het prettig dat ik mijn agenda kan vasthouden en een heel jaar overzicht heb in zo goed als één oogopslag, waar ik bij mijn digitale agenda hooguit een week tegelijk goed kan overzien. Bovendien kan mijn analoge agenda niet crashen, hooguit kan ik hem verliezen, maar dat is gelukkig nog nooit gebeurd. Op mijn android zit ook een agendaatje, maar die vind ik helemaal onhandig, want te klein.
    Leuke invulling van Melody’s uitdaging.

    Like

  4. Ria B zegt:

    Ik leef zonder agenda !
    En wat ik ECHT moet afspreken zet ik in de Iphone.
    En ik maar denken dat je blij was met een lege bladzijde in je agenda toen ik gister deze foto in mn reader zag

    Like

    • staartje zegt:

      @ Ria : dat zonder agenda gaat bij mij dus mis. Ik geniet ook van een agenda Lekker dingetjes instoppen Kijken wat i gedaan heb. Met je reactie gisteren bracht je me wel op bewustwording van een lege week. Het is ook heerlijk om even niks te hebben; een lege agenda Ik wil nog wel zo’n week. Aan de andere kant ben ik heel dankbaar dat ik werk heb.

      Like

  5. ram1955 zegt:

    Voor mij werkt een papieren agenda ook het fijnst. Ik heb er zelfs twee. Een grote op mijn bureau en een kleintje in mijn tas. In die grote houd ik van alles bij: het weer, mijn logjes, de eitjes van de kippen en natuurlijk afspraken van manlief en mij. Formaat A5 en een hele pagina per dag. Ideaal.
    Leuke invulling.

    Like

    • jokezelf zegt:

      HA! Had ik ik geschreven dat ik een papieren agenda gebruik en dat ik die nog nooit verloren ben en wat gebeurt me anderhalf uur later? Bij het leeg gooien van een plastic tas met oud papier, gooi ik in plaats van dat oude papier een tasje leeg met administratie van mijn moeder (die doe ik namelijk) samen met mijn HELE BELANGRIJJKE AGENDA (want daar staan dus echt al mijn afspraken in + allerlei losse briefjes met te onthouden dingen) in de papierbak, inclusief de sleutels van haar huis èn haar geldkistje. Lekker bezig nietwaar?
      Maar ik heb hem, wonder boven wonder, weer terug. Hulde aan het plaatselijk papierophaalbedrijf dat mij Рvia de mevrouw van de gemeentebalie (ook hulde!)- hielp met het nagenoeg alles uit die bak vissen wat ik er zelf had ingegooid. Slechts één papiertje was te ver naar beneden gezakt en gelukkig wist ik nog wat daar voor afspraak op stond.

      Like

      • staartje zegt:

        Wat een geluk!! Lekker bezig: inclusief sleutels van haar huis èn haar geldkistje. dat verdient bijna een lintje!

        Like

      • ram1955 zegt:

        Allemachtig. Wat een schrik. Gelukkig zijn er ook nog vriendelijke en behulpzame mensen op de wereld.

        Like

  6. Ben gestopt met ‘meedoen’ ….tot de computer en niet verder…kan geen sms’je versturen…hou ook niet van opbellen….Ik hou van de riek, de grashandmaaier, de kleine zeis, met de grote zeis kan ik ook…..:)….brieven schrijven….de maan in stier/zon in tweeling/ascendant steenbok….haha….

    Welgemeende groetjes van Annet

    Like

  7. Dieneke zegt:

    Een digitale agenda werkt bij mij echt niet,ik houd van papier.Leuk bedacht!!

    Like

  8. Mrs. T zegt:

    Allebei. Analoge agenda thuis en digitale op het werk. Verder digitale fotografie.

    Like

  9. Ximaar zegt:

    Bij mij doen ze het allebei niet. Een jaar of 30 terug had ik zo’n digitale creditcardagenda. Een soort rekenmachientje waar je telefoonnummers en kleine opmerlingen in kon tikken. Het voordeel was dat je er 30 alarmtijden aan toe kon voegen. Maar zelden gebruikt en daarna jaren niets meer tot een gezamelijke afdelingsagenda op het werk. Het is erg handig als je kunt zien of een collega even later komt wegens een tandartsafspraak.

    Priv√© werd het dus nix en ik onthield gewoon alles. Sinds ik vrijwilligerswerk doe met veel avondafspraken is dat lastig. Dus gewoon een kladblokfile op m’n laptop. Die ik dan niet altijd bij me heb. Dus later ook maar weer een papieren, de allerkleinste. En nog gaat het regelmatig mis. Ik vergeet er dingen in te zetten of kijk er dagen niet in. Dan maakt het niet uit wat je ‘gebruikt’. ūüôā

    Getikt op mijn gespalkte laptop

    Like

  10. minoesjka2 zegt:

    Nou, ook ik ben ouderwets hoor!! hahaha
    Ik heb 2 papieren agenda”s, die ik goed bij houd. Mijn agenda op de telefoon, probeer ik wel eens, maar het is niets voor mij!
    En de ov routeplanner? Ook ik print ie uit, vind ik veel prettiger, dan al dat gedoe met die telefoon.

    Like

  11. inuzz zegt:

    goedemoren,
    deze vind ik schitterend.
    toch kan ik niet zonder mijn papieren agenda…..terwijl er toch ook een agenda in de mobiel zit….
    fijn weekend.
    xx

    Like

  12. platoonline zegt:

    Grappig, deze oplossing.

    Like

  13. CooryR zegt:

    Ik “doe” het nog lekker ouderwets met een papieren agenda. Ik heb er zelfs 2! Eentje in mijn tasje, en eentje voor op de tafel, kan Johan ook zien wat er te gebeuren staat. (moet ik natuurlijk beide wel goed invullen!!!)

    Like

Geef een reactie

