One o one :Vlaggen

Het vlaggen zit er voor mij dit jaar weer op. Ik vind het vlaggen elk jaar mooi. Vooral met Bevrijdingsdag en op 4 mei. Dat halfstok vlaggen maakt elke keer weer indruk op mij. Als die vlaggen halfstok hangen bekruipt me altijd een bijzonder, nadenkend, betrokken gevoel. Maar als ik dan weer aan het pielen ben met een witte veter, vraag ik me af: ‘Is dit de manier voor halfstok vlaggen of zijn er slimmere, betere andere manieren?’
Hoe pak jij dat aan? Ook dat gepiel met een stukje veter of touw? En wat is halfstok precies? Op welke helft?

Die one o one (101) is  een proeve om iets in 100 woorden min of meer afgerond
te beschrijven (met één woord voor de titel). Ik houd er van. Ik ken het van de log van Plato die af en toe een logje schrijft in die beperkende 100 woorden.

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in 4 mei gedenken, One o one, persoonlijk en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op One o one :Vlaggen

  1. Mrs. T. zegt:

    We doen het hier een beetje oneerbiedig denk ik. Met punaises namelijk. Omdat het witte koord er niet aan zit. Dus we moeten wel.

    Like

  2. Ximaar zegt:

    En het is zo simpel. Gewoon even de oranje knop losdraaien en die een meter uitschuiven. 🙂

    Like

  3. klaproos zegt:

    ehhh ik heb wel alles in huis om te vlaggen , maar niks aan huis om het in te doen:-)

    Like

  4. platoonline zegt:

    Mijn ouders hadden een vlag maar geen vlaggenstok. Dus dat ding hing maar zo’n beetje uit het raam geloof ik. Later had mijn moeder nog een klein vlaggetje op haar bootje. Dat kon niet halfstok.
    Ik heb geen vlag. Dus heb ik me ook nooit druk gemaakt om de dingen die erbij horen. Maar ik ben nu wel een beetje benieuwd naar de perfecte halfstokstand.

    Like

Geef een reactie

