Parkeerplaats

Agent bij benzinestation(een beloofd vervolg/uitleg van mijn zeswoordenmetbeeld:detective)
Sinds het lezen van ‘Het gouden ei’, roept een benzinestation wat onbehaaglijker gevoelens bij mij op. Op 30 maart rijd ik ‘s avonds in het donker toch zo’n parkeerplaats op. Benzine heb ik niet nodig, koffie wel. De afgelopen twee dagen heb ik het appartement van mijn moeder heringericht. De mooie wollen vloerbedekking van zes jaar geleden, waar nooit vlekken in zouden komen, was vies, bevlekt en niet meer functioneel. Hoewel het leggen werd gedaan, was het nog een intensief klusje waar we met zijn drieën de handenvol aan hadden. En zoals bij elke verhuizing, verandering ging er van alles mis. Mijn moeder was ’s avonds zoek, omdat ze mij ging zoeken en onrustig van de veranderingen. Van slapen kwam er dus niet zoveel. Haar bed kon de volgende dag niet door de deur de gang op; de huismeester had een vrije dag; de opgetrommelde huismeester van een ander huis had pijn in zijn rug en trok al mopperend ook nog het hele stopcontact uit de muur(‘die oude zooi hier’). Natuurlijk kwam ook dit weer goed. De vinylman delegeerde de huismeester met zijn zere rug in een ondergeschikte rol en knapte het klusje zelf op. Het vinyl leggen duurde van 8.30- 16.00 uur, omdat de wollen vloerbedekking stevig vastgeplakt was en er ook een ondervloer moest worden gelegd. Na vieren moest alles er dus weer in. We gebruikten deze mogelijkheid ook meteen om fiks op te ruimen. Mijn moeder houdt van tutteltjes en frutseltjes en die waren volop aanwezig. Zo vonden we bijvoorbeeld maar liefst minstens tien mooie suiker- en melkstelletjes. Hilarisch was dat mijn moeder rond half vijf met de verzorging langs kwam vanuit de huiskamer waar ze de hele dag is. Ze was niet meer te houden. Ze had de medewerkers overtuigd met de mededeling: ‘Ja hoor eens, mijn dochter is er en die moet helemaal nog naar Westerbork. Ze houdt niet van reizen, dus ze gaat vast vroeg weg. Medewerker: ‘Nou ze zijn de hele dag al druk aan het werk’. ‘Nog steeds??’. Dat kan helemaal niet. Mijn dochter kan helemaal niet hard werken. Nou ja ze doet het wel…’’ Daar kon ik het dan mee  doen.:-] Nadat we met mijn moeder koffie hadden gedronken en haar weer terug gebracht, richtten we in snel tempo en iets minder grondig de kamer weer in. Toen ik tegen negenen vertrok, was ik dan ook best wel moe. Bovendien was ik met de auto en autorijden is nu eenmaal niet mijn ding. Handig was het wel. Ik kon meteen de overtollige huisraad meenemen en de volgende dag bij de stort afleveren.

Die koffie lonkte dus absoluut na anderhalf uur rijden. Mijn telefoon had ook een paar keer gerinkeld dus ik kon meteen even terugbellen. Als ik het halfdonkere terrein oprijd, vind ik aan de zijkant van het station een plekje. Best wel eng, denk ik met de ervaringen van ‘Het gouden ei’ in mijn achterhoofd. Bijzondere gewone  mannen zie ik niet, maar ik vind het wel prettig dat een motoragent langsschiet als ik in mijn auto aan het bellen ben. Een minuutje later keert hij terug en stopt bij mijn auto. Hij gebaart of alles goed met me is. Ik draai het raampje open en zeg dat alles prima in orde is en dat ik zo een kopje koffie ga halen. Hij zwaait en gaat weg. Mijn partner aan de andere kant van de lijn, denkt dat de agent mij verdacht van ‘parkeerseks’…!?! Dat is voor zijn conto.:-] Ik haal twee koppen koffie en vervolg met een volle auto mijn weg richting bed.

(geen opdracht voor een WE, maar wel mooi een dubbele in exact 600 woorden!)

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in persoonlijk, Staarts boeken, zes-woorden-samenvatting en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Parkeerplaats

  1. Mrs. T zegt:

    Parkeerseks??? Doe je dat dan zonder te bewegen? 😉

    Like

  2. Ria B zegt:

    Als die agent heeft gezien hoe moe je was…..zou hij gedacht hebben…..die is bot aan een kop koffie toe whahahaha.
    Ik zou het eigenlijk ook eng vinden maaaaar je hebt groot gelijk dat je daar gestopt bent.

    Like

  3. jokezelf zegt:

    Dit is nou totaal niet wat ik me had voorgesteld bij jouw detective hahaha. Hartstikke leuk verhaal!

    Like

  4. tagrijn zegt:

    Aan de andere kant: toch wel heel alert van oom agent, want er zou natuurlijk best iets heel anders aan de hand kunnen zijn.

    Like

  5. platoonline zegt:

    Een prachtstuk staart. In 2x 300 woorden. Wat mij betreft had je je alleen al om die creatieve oplossing kunnen melden. Dan had ik er een soort dubbel-ereblogje van gemaakt.

    Hoe je toch je hilarische momenten op een parkeerplaats kan hebben. 🙂 Die partner van jou heeft beslist humor, al zal ik zoiets niet snel tegen Maria zeggen, want daar houdt ze niet zo van.

    Staart, had je een beetje ruzie met de lidwoorden? Ik meen er twee uit het gelid te zien stappen. Maar misschien zie jij dat anders 🙂

    Like

  6. Parkeerplaatsseks? Geen wonder dat je toe was aan TWEE koppen koffie! Wat een ervaring. Wel geschikt dat de agent nog even terug kwam 🙂 En jij bent een hele ervaring en een dubbele WE300 rijker!

    Like

  7. hanscke zegt:

    Een prachtig herkenbaar verhaal, zowel de verhuizing als jouw gevoelens op de parkeerplaats. Ook bij mij schiet de herinnering aan dat boek nog vaak door mij gedachten heen. Ook op klaarlichte dag. Hoe kan iemand maar zo verdwijnen?

    Like

  8. gewoonanneke zegt:

    Toch attent van die agent dat hij even vroeg of alles goed was.. En ja blijft altijd eng zulke plaatsen. Mooi verhaal.

    Like

  9. Dwarsbongel zegt:

    Oeps! Hier herken ik iets in – ik heb begin dit jaar de hele eerste verdieping van ons huis, waar mijn lief al zo’n 30 jaar en ik 8 jaar woon, voorzien van laminaat. De vorige, stoffige, vloerbedekking bleek toch niet zo gezond vanwege haar allergie. Oude vloerbedekking, wat een drama…!

    Like

Geef een reactie

