Opstappen – Afstappen Tegenstelling op vrijdag

Dit spel – Stap op Stap af – speelde ik in mijn jeugdige jaren eindeloos bij mijn tante. Zij was de enige die het spel had. Jaren later heb ik het op een rommelmarkt gekocht.

De foto-tegengestelling op vrijdag is een initiatief van Melody. Elke vrijdag een nieuw thema.
Deze week Opstappen Afstappen.
Meer informatie en meedoen kan via Melody .

Update: het spel in het kort: Stap op Stap af is een kaartspel (uit de jaren vijftig). Je moet een aantal fietstochten afleggen. Je kunt alleen fietsen als je opgestapt bent en de tegenspelers kunnen dat verhinderen door je te pesten met lekke banden, gesloten spoorwegovergangen, tegenwind

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in Foto-tegenstelling op vrijdag, persoonlijk en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Opstappen – Afstappen Tegenstelling op vrijdag

  1. Melody zegt:

    Ik ken het spel niet maar wat een leuke invulling!

    Dank je wel hoor, liefs en fijn weekend.

    Like

  2. Leuk, ik heb dat spel ook! Ah…die nostalgie 🙂
    Knappe vondst trouwens…

    Like

  3. ram1955 zegt:

    Leuke invulling. Wij hebben het spel nog steeds. Ik speelde het vaak met een klasgenootjes in de jaren 60.

    Like

  4. platoonline zegt:

    Leuk spel. Ik meen het ooit ergens gezien te hebben maar dat weet ik niet zeker. Een fietskaartenspel. Leuk dat je voor de foto dat ene stapeltje omdraaide. Wel een rigoreuze manier van afstappen 🙂

    Like

  5. Ik ken het spel ook niet. Wel een leuke invulling 😉
    Fijn weekend

    Like

  6. inuzz zegt:

    goedemorgen…dit spel is mij ook niet bekend maar wel een leuke foto…. leg je het spel nog eens uit? fijn weekend.

    Like

  7. minoesjka2 zegt:

    O ………… geweldig, dit spel!!
    Mijn moeder had het spel vanuit haar jeugd nog. En wij, wij hebben er heel veel mee gespeeld toen we kind waren.
    Waar het gebleven is weet ik eigenlijk niet, ik hoop bij mijn broer of zus, moet het toch eens navragen, want ook wat heb ik genoten van dat spel!!

    Like

  8. gewoonanneke zegt:

    Wat een leuk spel, ik ken het niet, grappig en goed passend bij dit thema.

    Like

  9. Ximaar zegt:

    Als zittenblijvende fietser zou ik dit spel ook moeten kennen, maar ik heb het nog nooit gespeeld. Volgens mij heb ik het wel eens op een kleedje op 1 van de vele vrijmarkten zien liggen, het plaatje komt me bekend voor. In het algemeen spelen gemeentes dit spelletje maar half. Als ze ergens aan de weg prutsen staat er al snel ‘fietsers afstappen’. Helaas vergeten die dommerikken immer aan te geven tot waar, of waar je weer op mag stappen. Om die reden neem ik hun gebrekkige spel niet serieus en blijf ik lekker zitten. 🙂

    Like

Geef een reactie

