One o one Weblogeinde?

Ik log vanaf 2003. Toen was loggen een vrij nieuwe activiteit en web-log.nl een particuliere hobby. Het loggen begon kleinschalig, maar groeide snel uit tot een fenomeen.

In 2012 ziet het internetlandschap er totaal anders uit. Vrijwel iedereen is actief op een of ander  sociaal medium.

Hyves is inmiddels al verleden tijd. Los van de migratie en de verkoop aan Sanoma is het de vraag of loggen nog in een behoefte voldoet. Facebook heeft een andere insteek en veel loggers zijn (ook) daar te vinden. FB is sneller. Voor mij is het te vluchtig, niet anoniem.
Dus: ik blijf loggen.

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in 101, One o one en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op One o one Weblogeinde?

  1. Ria B zegt:

    Wat uit dit log blijkt……is dat je wakker bent !!
    OF je kan niet slapen….zoals ik…..OF je moet er gewoon vroeg uit .

    Maar goed dit terzijde…ik ben het wel met je eens over het vluchtige van facebook en hyves.
    Maar toch st@@rt mijn ondervinding is dat contacten op internet soms wazig zijn…vluchtig …oppervlakkig …
    En toch degene die gebleven zijn….zijn me dierbaar
    Ik zit een jaar of tien op www en bijna vanaf het begin trekken mus en ik samen op.
    Voor het geval je er nog even induik….trusten

    Like

    • staartje zegt:

      Hahahaha Ria, ik lag heerlijk op een oor. Het logje was gewoon eerder klaargezet. Aangezien er een tijdverschil is, doe ik dat maar midden in de nacht dan staat het er op tijd op.

      Like

  2. isis45 zegt:

    Ik ben vrij nieuw met het loggen. En idd Hyves is niet meer wat het was en Facebook is heel vluchtig en daar post ik niet alles. Daarom probeer ik dit, tot nu toe vind ik het leuk om te doen. Je kan er iets meer in kwijt.

    Like

  3. klaproos zegt:

    dag staartje, jawel hé, bloggen is mij ook dierbaar, facebook is zó snel………
    dat gaat me té hard:-)

    Like

    • staartje zegt:

      Ja dat is het roos. Je kunt hier meer achtergrond kwijt Bovendien vind ik dat fb wel heel vel van je weet. Mijn dochter heeft een massagepraktijk en daar werkt het wel heel goed

      Like

  4. Mrs. T zegt:

    Ik blijf ook vrolijk doorbloggen hoor. Vind het leuk. Heb ook facebook, maar vergeet dat vaak. En twitter sinds een jaar. Is leuk, maar inderdaad heel vluchtig. Dus bloggen it is!

    Like

  5. Ximaar zegt:

    Hyves is voor mij de Nederlandse voorloper van facebook, is xi geen verschil. Bij beide kan je gewoon bloggen, maar weinigen die dat doen. Ze gebruiken het als vriendjesverzamelsites, waar facebook en hyves op aandringen. En aangezien ik ook niet vatbaar ben voor soaps op TV, hebben hyves en facebook me nooit aangesproken. Dan heb ik nog meer met twitter. Ook vluchtig, maar meer vrijblijvend.

    2 jaar terug heb ik 9 maanden een facebook-account gehad om zo in contact te komen met een Canadese achternicht, die daar actief op was. Dat is gelukt en toen ik haar gewone mailadres had deed ik niets meer met facebook. Maar ik werd wel gestalkt door het systeem van facebook met mailtjes als: ‘Je Canadese nicht speelt een spelletje, zou jij daar ook niet eens aan beginnen?’ Kortom ik werd steeds verwittigd van de spelverslaving van mijn nicht en ben daar totaal niet van gediend. Vervolgens kreeg ik nog een leuk virus op mijn harde schijf dat afkomstig was van een Canadees facebookdomein en sinds die tijd ben ik er weg. Facebook heeft 2 hoofddomeinen en die heb ik beide op de zwartelijst van mijn browsers gezet. Ik kan dus niet eens meer op facebook komen en ook niet ‘per ongeluk’ facebooktroep via een andere website op mijn PC krijgen. Het was trouwens nog een tour om daar volledig op te zeggen, wat dat betreft is het echt een Jahova-systeem.

    Gratis bloggen bij WordPress.com bevalt me redelijk goed. Het is snel, heeft geen reclames en je krijgt er veel webruimte. Toch heeft WordPress.com een aantal maanden terug een soort ‘fout’ verholpen in WordPress.com die door Gravatar.com werd veroorzaakt. Gravatar.com is van dezelfde makers als WordPress.com. Van die zogenaamde fout had ik geen enkele last, maar met hun waardeloze oplossing ben ik niet blij. Het komt er op neer dat WordPress.com een stapje richting Facebook heeft gezet in het bespioneren van hun klanten. De oplossing is reageren zonder mailadres of met een fictief mailadres en het tonen van (gr)Avatarts uit te schakelen.

    Like

    • staartje zegt:

      Ximaar,Je hebt het mooi verwoord. Met het Jehovasysteem heb je helemaal gelijk. Men volgt en wil alles weten.Het doet me erg denken aan 1984 van Orwelll Dat doet Apple echter ook. Daar moest ik ook mijn ziel en zaligheid geven voor ik een app-je kon downloaden.. Ik heb mijn facebook gehouden, maar ben erg bewust wat ik er al dan net opzet. Ik ben er ook nog niet uit wat ik daar wil delen. Soms is het handig, vaak is er veel info die ik helemaal niet weten wil

      Like

  6. Kwebbel zegt:

    Leuk dat je blijft loggen want er stoppen veel mensen mee omdat ze idd op FB of Hyves zitten of alles twitteren.
    Ik zit wel op FB omdat ik zo in contact blijf met vrienden elders in het land. Maar loggen blijf ik ook doen, gewoon omdat het leuk is 🙂

    Like

  7. Sow, wat blog jij al lang! Ik zit nog op Hyves, maar doe er niets mee. Aan Feestboek begin ik niet. Al dan nerveuze gedoe om bij te houden wat iedereen heel de dag aan het doen is…Ik geef ook niet om soaps, films, of aanverwante modeverschijnselen. Goed beschouwd ben ik best een saaie dood 🙂

    Like

  8. Ik heb 3 weken op FB gezeten en toen was ik totaal bevroren.
    Wat een koude bedoening daar zeg!
    Ben nu aan mijn 4e of 5e weblog toe (ik vernietigde ze nog wel eens in een manisch/depresieve bui)
    Nog steeds vind ik het verhaaltjes schrijven enorm leuk.
    Of ik gelezen word of niet, vind ik niet belangrijk.
    Belangrijker van het loggen is dat ik mijn ‘ei’ er in kwijt kan.

    Like

  9. hanscke zegt:

    Gelukkig, jij blijft ook bloggen. Ik doe wel eens iets met facebook, maar het is mij te oppervlakkig. Ik houd er nu eenmaal van om wat meer diepgang in mijn blogjes aan te brengen

    Like

  10. platoonline zegt:

    ben ik met je eens. Facebook en twitter zijn schuimvlokjes. Bloggen is mijn hobby en dat blijft het.

    Like

Geef een reactie

