Elfjes

Donderdag was ik bij collega’s op bezoek in wijkcentra in Groningen. Mijn collega’s geven allochtone cursisten daar les met allerlei buitenschoolse opdrachten. Zo moeten de cursisten een interview houden, vragen stellen in de winkel, informatie vragen bij het zwembad etc. Die les moesten ze een elfje maken in het kader van een wedstrijd in september. Wat geven elfjes toch een mooie resultaten! Hieronder twee elfjes van donderdag.

 

ZEE
Blauwe kleur
Heel veel zand
Geeft veel rust voor ziel
Vrolijk

Baby
is klein
in mijn buik
ik voel haar bewegen
Leuk

Heb jij wel eens een elfje geschreven? Ooit won ik bij web-log 500,– met een ontbijtelfje.

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in persoonlijk, poezie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Elfjes

  1. klaproos zegt:

    prachtig staartje, je hebt schrijftalent,
    mooi,
    met plezier gelezen.

    Like

  2. staartje zegt:

    @ Roos: Deze zijn van cursisten! Niet van mij. Voor elfjes heeft iedereen talent

    Like

  3. Ria B zegt:

    Ik had er nog nooit van gehoord , ken het ook niet eigenlijk

    Like

  4. gewoonanneke zegt:

    Sterker nog ik heb er nog nooit van gehoord, is dat 1, 2,3,4,1 woord??? Ken het echt niet maar het is wel mooi.

    Like

  5. artmus zegt:

    Ik dacht aan kleine boswezentjes, maar nee…..
    Allerliefste elfjes , dat wel.

    Like

Geef een reactie

