Het elfje dan

Juli
soms zomer
ik heb vakantie
radio tour, ander ritme
ZON!!

Maak jij hieronder ook je elfje van deze maand?
Een elfje is een gedicht, dat uit elf woorden in vijf regels bestaat. Die elf woorden kun je als volgt verdelen:
-Regel 1: één woord: een kleur, of een eigenschap.
-Regel 2: twee woorden: iets dat deze kleur  of eigenschap heeft (een voorwerp, of een persoon).
-Regel 3: drie woorden: begin deze regel met een persoonlijk voornaamwoord (bijvoorbeeld ‘he’, ‘she’, ‘er’, ‘sie’, ‘il’ of ‘elle’), gevolgd door een werkwoord. De drie woorden geven een nadere toelichting op het voorwerp of de persoon.
-Regel 4: vier woorden: begin deze regel met ‘I’, ‘ich’ of ‘je’. Schrijf in deze regel over jezelf in verband met het voorwerp of de  persoon.
-Regel 5: één slotwoord

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in Elfje van de maand, persoonlijk, poezie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Het elfje dan

  1. Rob Alberts zegt:

    Sprookjes
    toch niet
    geef mij maar zon
    Alsjeblieft!

    Like

  2. Mrs. T. zegt:

    Vierdaagse
    meters maken
    ik wil ook
    maar kan het niet
    jammer!

    Like

  3. staartje zegt:

    Rob en Mrs: wat een originele invalshoek. Leuk!

    Like

  4. platoonline zegt:

    Het is aardige, maar wat ingewikkelde dichtvorm. Van regel vier begrijp ik de uitleg niet goed. Jouw elfje begint in regel vier ook niet met een pers. vnw. Maar goed, ik doe een zwakke poging

    Jaloezie
    energie vretend
    Zij wantrouwde iedereen
    Ik zocht en vond
    Vrijheid

    Like

  5. jokezelf zegt:

    Ik heb er ook eentje:

    Ruisen
    Vallend water
    In ruimte verbonden
    Hoelang is voor eeuwig?

    Stilte

    Like

  6. staartje zegt:

    Dat is een diepzinnige Joke! mooi! Ook dat kan dus met een elfje

    Like

  7. tagrijn zegt:

    Hier ga ik eens over nadenken. Ik zie in de reacties dat er mag worden gezondig tegen de regels van regel 4?

    Like

  8. gewoonanneke zegt:

    Het is leuk zal het ook eens een keer proberen…….

    Like

Geef een reactie

