Inpakken

Voor ik weg kan, moet er ingepakt worden. Daar ben ik slecht in. Met een weekend red ik het nog wel. Dan mik ik wat spullen in mijn koffertje en klaar is kees. Als ik langer weg ga, is het moeilijker. Ik neem altijd teveel mee. zeker als ik naar een zonnig land ga. Dit jaar was het voornemen dan ook: Gewoon genoeg ,niet teveel en geen overvolle tas. Ik begon op tijd en het was telkens wikken en wegen. Dat leuke jurkje? Dat extra topje? Op het laatste moment verschoven er toch nog wat kledingstukken van thuisblijven naar vakantie. De tas is weer te vol.

Ook problemen met inpakken?

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in Past nergens in. Bookmark de permalink .

9 reacties op Inpakken

  1. Ria B zegt:

    Nooit geen probleem mee gehad .
    Toen we een caravan hadden, had iedereen een eigen bovenkastje, wat erin paste aan kleding ging mee en meer niet. Daarnaast hing in de hangkast een lange broek met trui voor als het koud was.
    Met de tent.
    Ik had een soort van zak (hoog ongeveer 15 cm )gemaakt die precies paste op de vloer van de bagageruimte van de clio, daar zat alle kleding en linnengoed in wat mee moest, daarop een skaiplaid en daarop zaten de beide honden…..
    De kampeeruitrusting bestond toen uit een soort van trekkersuitrusting, dus gasstel wat direkt oo de fles ging, opvouwbare emmer en afwasteil. Die hele uitrusting zat in een grote curverbox die op de achterbank stond, chemisch toilet en koelbox stond klem op de achterbank ….de tent lag tussen de voor en achterbank en op het dak in de koffer hadden we de tafel en stoelen en wat los spul. Toen de honden overleden waren hebben we de dakkoffer verkocht en alles gewoon in de auto gedaan…..
    Dus nee st@@rt , nooit problemen gehad met inpakken…..
    Wel met mensen die vol verbazing zaten te kijken wat er allemaal uit die auto tevoorschijn kwam….en na de vakantie er weer in ging.

    Like

  2. Langer van huis ga ik nog maar zelden.
    Ik wordt steeds meer een huismus met mijn eigen huismussen.
    Maar laat ik je een tip geven:
    alles apart leggen dat bij thuiskomst niet gebruikt is.

    Rondlopen met een rugzak maakt dat er ook dubbel wordt nagedacht bij het inpakken …..

    Zonnige zomergroet

    Like

  3. gewoonanneke zegt:

    Bij mij is het ook altijd schuiven wat wel en wat niet en hoe ga je er naar toe. Per vliegtuig ben je aan gewicht gebonden, met een auto is het wat makkelijker om nog een tas of koffer extra te nemen. 😉

    Like

  4. Ximaar zegt:

    Geen last van. Tussen mijn huis en de vakantiebestemming raast het van de klerewinkels en supermarkten. Het enige dat je beter niet kan vergeten is een bankpas en/of wat geld. Beide op het lichaam te dragen en dus niet in een koffer of tas. 🙂

    Like

  5. tagrijn zegt:

    Ik heb jaren terug eens een reislijst gemaakt met aantallen sokken, shirts enz. Dat neem ik mee en meer niet.

    Like

  6. platoonline zegt:

    Nooit problemen mee gehad. Kleine rugzak tot maximaal een middelgrote koffer. Ik heb een lijstje gebaseerd op ervaringen. Dus wat ik niet gebruik gaat de volgende keer niet mee. Boeken wel, daar heb ik altijd genoeg van mee.

    Like

  7. Karin zegt:

    Valt reuze mee hier, voor 2 weken vakantie en stelletje of drie, kwestie van wassen he tussendoor. Wel doe ik moeilijk wb. toiletartikelen, ieder haar tic zeg maar.

    Like

Geef een reactie

