VERLATEN (we-300)

Het schiet niet echt op. Er zijn teveel toeristen, vrachtwagens en gewone Fransozen op de weg. Het is afremmen, opletten en stoppen.
Als de weg  dan toch opeens leeg is, geven we alsnog  flink gas. Die rust op de weg  blijkt uiterlijke schijn. Al snel schiet er een politieauto  vanuit een bosje de vluchtstrook op. De agent maant ons met zijn lange zwaaiende arm en gillende sirene hem te volgen naar een veilige plek. We knijpen hem. We hebben een TomTom in de auto die piept bij snelheidscamera’s. Dat schijnt 1100 euro te kunnen kosten in Frankrijk. Als er een auto tussen ons en de politieauto schuift, rukken we de Tom van zijn standaard en ik verberg Tom in mijn tas tussen de  kleren onder de rotzooi op de achterbank. Ik pak de kaart van Frankrijk om de route te plannen. Als we even later een plek hebben bereikt waar volgens de agent veilig gestopt kan worden, vraagt de Franse agent partner of hij ervan op de hoogte is, dat hij veel te hard reed.  Ja, dat valt niet  te ontkennen. Het goede nieuws is, dat we door kunnen rijden als we 3 euro per km betalen.  We halen verlicht adem. Op dat moment zegt  de TomTomstem van John  Cleese op de achterbank :’ If possible, make a U-turn.’ Het valt de Franse agent niet op. Hij is druk met de administratieve afhandeling in vijfvoud.  Er moeten nogal wat voor de agent lastige Hollandse gegevens worden ingevuld. Ik slaak een zucht. Als ik even later wat water pak van de achterbank, druk ik John helemaal uit. We schrapen onze laatste contanten bij elkaar tot 90 euro en rijden weer verder de tolweg op in de hoop dat we daar met een pasje kunnen afrekenen want contant lukt dat niet meer.

We-300 is een schrijfuitdaging op de log van Plato: Schrijf een blog van exact 300 woorden over een bepaald woord, maar gebruik dat woord niet in de tekst. Dit keer is het woord: VERLATEN.Klik op de link om meer WE-300 te lezen of om mee te doen. Er zijn prachtige verhalen te lezen met een zeer verschillende invulling.

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in WE-300 en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op VERLATEN (we-300)

  1. Pingback: WE 300: het woord voor de maand augustus | Platoonline

  2. platoonline zegt:

    Staart, ik heb hier echt een reactie gegeven hoor. Misschien staat ie nu in de spam. Dat gebeurt bij mij ook vaak. Wil je even kijken?

    Like

  3. Ria B zegt:

    Jaja die tomtoms weten wat pffff een keer vier rondjes over de parkeerplaats gereden simpel om het feit dat hij bleef zeggen , sla rechtsaf. Alleen had ik niet gezien dat ik vlak bij de uitgang stond dusse …
    Het gekste wat ik had, was die keer dat ik in de tent alvast de tomtom had ingesteld en op weg naar de auto nog even een sanitaire stop moest maken , blijft gek als je met je broek op de hielen ineens een stem hoort….. Ga rechtdoor…..

    Like

  4. Mrs. T. zegt:

    Dat had ik nou helemaal niet achter je gezocht: gij snelheidsmaniak! 😉

    Like

  5. tagrijn zegt:

    Dit zie ik nu echt zo voor me… Zou een stuk uit een comedyserie kunnen zijn. Opeens een stem van de achterbank.

    Like

  6. Plato zegt:

    Nog maar eens proberen dan. Ik vond het een prettig lezend verhaal. Even los van die boete dan hè. Was dat echt, dat Cleese op de achterbank begon over U bochten? Hoe dan ook, vergeleken met de boete die jullie HADDEN kunnen krijgen viel dit nog mee. Misschien moet jij voortaan maar rijden en moet je partner breeduit op John Cleese gaan zitten. 🙂
    Kortom: prima WE. Fijn dat je mee deed.

    En nu klik ik in de hoop dat die reactie er staat.

    Like

    • staartje zegt:

      @plato: Ja, dat was echt zo. We hebben John Cleese op deTom. Hilarisch. Als je er bent, zegt hij ook iets als: Je bent er nu. Maar ik ga niet mee. Zoek het verder zelf maar uit.

      Like

      • Plato zegt:

        Whahahahaha…. ik wil ook een tom tom. En dan een die je met een heel klein knopje (dat is dus een superkleine knop) zo kan omturnen dat er geen franse flitspalenmelding komt maar die stem van Cleese die zegt dat hij de info niet mag geven.

        Like

  7. gewoonanneke zegt:

    Nou dan kwam je er nog met een “koopje”” van af. Boter bij de vis zouden ze hier ook moeten doen haha (wel een pinmogelijkheid er bij) .. Maar ja het blijft zonde geld natuurlijk. Leuke WE300

    Like

  8. Geweldig verhaal, alleen dat geld he, zo zonde 😉
    En ja die stem op de achterbank, zo gaaf. Ik heb een surinamer in mijn tomtom en met die surinaamse tongval hoor je dan bijv. ‘verderop ga je rechtsaf moeten, en dan lekker cruisen op de snelweg of… neem een snoepje’….

    Like

  9. ram1955 zegt:

    Wat een heerlijke WE. John Cleese …… die moeten we ook nog eens hebben. Veel beter dan onze Karin/Karin.

    Like

  10. Dwarsbongel zegt:

    Tja, wij hebben een heel oude Garmin, die volgens zoon veel beter is dan Tomtom. Maar die keurt mijn eigenwijsheid op zeer bekende routes ook steeds af met: “Maak een U-bocht” als je op de snelweg zit…

    Like

  11. Rianne zegt:

    Ik zit hier met een brede grijns op mijn gezicht.. Vooral door dat John Cleese stukje… ;-p

    Like

  12. Ria zegt:

    Lekker hè zo’n John Cleese, dat is lachen, wel een scheve lach want zeg nu eerlijk € 90 is zonde..
    Je hebt er wel een echt leuk verhaaltje van kunnen maken.
    groetjes,Ria

    Like

  13. hanscke zegt:

    Het is uit het leven gegrepen. Prachtig verhaal, lekker om te lezen. Dertig kilometer te hard is wel een beetje veel……

    Like

Geef een reactie

