Lekker

Mrs T. is van de lijstjes. Dit keer over lekkerbekken. Ik ben dol op pasta’s, basilicum en feta. Mijnkookbijbel is de allerhande – hoger ligt mijn niveau niet- . Deze maand staan er lekkere stamppotten in, bijv. rucola-basilicumstamppot. Mijn lijstje vind je hieronder. Heb jij een lekker winterrecept om te delen?

Aardappelen eet ik het liefst NIET
Een eitje moet voor mij gebakken zijn
De kaas die ik eet is GEIT
Mijn toetje na het eten is TIRAMISU
Witte rijst vormt de basis, daarbij doe ik dan NIETS, ik eet nooit witte rijst
Zalm (of een andere vis) maak ik altijd als volgt klaar in de oven in aluminiumfolie
Op mijn pannenkoek doe ik iets HARTIGS
Mijn lunch bestaat meestal uit een salade
Pasta hoort gegeten te worden met pesto
Mijn favoriete gerecht is pasta con pesto en dat maak ik als volgt klaar http://www.ah.nl/allerhande/recepten/733276/pasta-con-pesto-e-patate…

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in Past nergens in. Bookmark de permalink .

16 reacties op Lekker

  1. gewoonanneke zegt:

    Ik wilde dat mijn koopniveau op Allerhande peil zat, helaas is koken niet aan mij besteed doe het wel maar maak meestal veel tegelijk zodat ik in kan vriezen en ’s avonds zo de magnetron in kan zetten. Zomers hou ik wel heel veel van salades ook met pesto en feta met honing heerlijk vind ik dat.. Leuk lijstje zo.

    Like

  2. Mrs. T. zegt:

    Mijn favoriete winterkostje is toch gewoon boerenmoes met rookworst.

    Like

  3. ollieherman zegt:

    Ik ben een praktisch koker, bestel tegenwoordig via HelloFresh een 3-dagen box met alle verse ingrediënten. En ga dan lekker aan de slag. Resultaat is lekker eten met veelal biologische produkten. Ik tevreden, zij tevreden, hoera!!!

    Like

  4. platoonline zegt:

    Ja die lijstjes van Mrs. T
    Je neemt er wat van mee
    Voor je ’t zelf begrijpt
    Win je er een quizje mee
    Maar als je ’t weten wilt
    Mijn kostje heet: Hachee.

    Like

  5. platoonline zegt:

    Nou vooruit. Ik beken dat ik het lijstje bij mrs T. ook heb ingevuld. Met de kont half tegen de krib. En ik houd van hutspot, andijviestamppot, maar ook een spaghetti carbonara wil er wel in, net als een zelfgemaakte nasimaaltijd. Ach, als het maar geen rode kool is, lust ik veel. Zo wel genoeg he? Ja, zo wel genoeg.

    Like

  6. hanscke zegt:

    Ik ben niet echt een keukenprinses. Ik kook heel gewoon doorsnee, maar wel altijd met verse groentes.

    Like

  7. Kwebbel zegt:

    Stampot zuurkool met ananas en rookworst. Liefst van een dagje oud zodat je het lekker kunt opbakken. jammie.

    Ook lekker stampot met prei, pesto en walnootjes

    Like

  8. tagrijn zegt:

    Zolang er geen rode bietjes in verwerkt zijn, vind ik alles lekker.

    Like

  9. platoonline zegt:

    Ik vind rode bietjes best wel lekker. Vooral als salade.

    Like

  10. Ximaar zegt:

    Ik bak het meeste roer. Kan kleine aardappeltjes of rösti met van alles zijn inclussief gare bieten met veel ui. Voordeel is dat ik geen jus hoef te maken. Pasta haal ik bij de Indonees. Soort kookstart.

    Like

Geef een reactie

