Ken je deze nog?

Heel veel jaren ging ik rond Pasen met een antal web-loggers ( o.a Sahasrara die veel te vroeg overleden is en ‘ granny’ ) naar de band van Irma, een andere web-logger. De band ‘ Make me smile ‘ speelde in Medemblik. We hadden verschrikkelijk veel lol.

Dit nummer maakten ze later. Helaas is het nog meer dan actueel.

Fijne, mooie, (koude) paasdagen

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in concert, cool, Past nergens in, web-log. Bookmark de permalink .

11 reacties op Ken je deze nog?

  1. klaproos zegt:

    nee ik ken het niet staartje, maar inderdaad het is nóg steeds zo …
    ik wens jou een fijne pasen

    Like

  2. isis45 zegt:

    Wat jammer dat het vandaag de dag nog steeds zo is, het schijnt dat we er niet veel van leren.
    Jij ook fijne paasdagen.

    Like

  3. jokezelf zegt:

    Ik kende het nummer ook niet, maar het is triest dat er nog steeds niets veranderd is.

    Like

  4. Mrs. T. zegt:

    En toch staan de meeste stuurlui nog altijd aan wal. Ook daar is niets in veranderd.

    Like

  5. tagrijn zegt:

    Jammer dat dit groepje ter ziele is. Dit liedje zou met wat aanpassingen zo weer opnieuw kunnen worden uitgebracht.

    Like

  6. Helaas zo waar dit nummer…

    Like

  7. platoonline zegt:

    Goed nummer. Ik kan me die kritiek heel goed indenken en met veel ben ik het gevoel eens. Dat kun je niet zo maar afdoen met beste stuurlui. Er wordt m.i. veel onder de Haagse mat geveegd en van sociaal delen heeft de regering ook nog niet zoveel kaas gegeten. Geen wonder dat de politiek steeds meer een op drift zijnd eiland wordt.

    Like

  8. platoonline zegt:

    Staart, ik ben heel nieuwsgierig hoe het met je is en hoe de opleiding vordert. Heb je al examens gedaan?

    Gisteren zag ik oude beelden van Godfried Bomans. Hij vertelde me (en dat was ook een beetje zijn tragiek want hij schreef het boek al toen hij een jaar of 19 was) dat ‘Erik’ zijn meest gelezen en bewonderde boek was (op de DVD zag je beelden van een kinderkamp dat was nagemaakt van het schilderij Wollewei en er liepen wel 80 Erikjes rond met een verheugde Bomans in hun midden). Bomans vertelde in zijn interview dat Erik werd gebruikt door middelbare scholen in de lessen Nederlands. Daartoe was door een deskundige commissie achter elk hoofdstuk een aantal vragen toegevoegd. Aan het einde van het boek stonden nog meer (en moeilijker) vragen met als inleidende vraag: wat heeft de auteur hier bedoeld?
    Bomans: ik kon ongeveer een kwart beantwoorden!

    Natuurlijk wist je bij Bomans nooit wanneer hij loog of overdreef. Alles ging bij hem om het effect en de waarheid was daarbij niet in de eerste plaats van belang, maar toch moest ik bij die woorden aan jou denken. Jij staat straks deskundig aan die streep, beoordeelt schrijvers en leerlingen. Het maakte me een beetje huiverig want nu moet ik des te meren mijn stijlfiguren wegen en het kofschip en de stamppot + t regelen hanteren.

    Wees je een beetje clement voor mij?

    Veel succes met de studie enne…. wil je mij svp eens mailen op willemrol48@gmail.com? Dan kan ik je daar weer aan mijn e-maillijst toevoegen.

    Groetjes

    Willem

    Like

  9. platoonline zegt:

    Weer te snel geschreven. Taalfoutjes. Maar goed…duid mij dus niet euvel.

    Like

  10. JeeBee zegt:

    Ik heb destijds een cd van Irma gekregen, en die wordt hier nog steeds beluisterd. Het blijft een goed nummer!

    Like

Geef een reactie

