Vriendenboeklijstjes

Carry-Slee-vriendenboekjeMrs. T plaatst op haar blog vele lijstjes. Ik heb ze wel eens vaker genoemd. Ik vind ze wel leuk. Sommigen zeggen echt iets over mij. Dit keer ging het over een vriendenboekvragenlijstje. Ik heb nooit een vriendenboekje gehad. Ik ben van de generatie van de poëziealbums (spreek uit poeziealbum).

cover_ekseptionMrs T. vroeg om terug te gaan naar de tijd dat ik een jaar of 15 was en de vragen in te vullen. In 1969 was ik 15 . Als ik het lijstje van toen vergelijk met mijn huidige lijst valt het me , dat mijn lijst met wat nuancering nog immer actueel is. Ik ben leerkracht geworden en geen stewardess, maar ik houd nog steeds van vliegen en reizen. Dat was de reden waarom ik stewardess wilde worden. Binnenkort rond ik mijn opleiding docent a royal affairNederlands af. Dat is iets wat ik altijd heel graag wilde. Ekseption draai ik niet meer, maar het idee om klassieke muziek te moderniseren, spreekt me nog altijd aan. Zo waardeer ik Flairk en heb ik de Mattheus Passion in de versie van Jan Rot. Ik ben nog steeds dol op allerlei soorten pasta en gruw van graten, kluiven en griesmeel. De film Hiroshima mon amour heeft diepe indruk op me gemaakt. Ik houd nog steeds van dit soort films met een historische laag (Max Havelaar, A royal affair- naar het boek van Per Olov Enquist).

Hoe is dat bij jou?

Lijstje 1969 (ik was toen 15)
Mijn fijnste schoolvak:                  aardrijkskunde, geschiedenis, Nederlands;
Mijn hobby’s:                                   lezen, natuur, ‘ veel willen bekijken’, excursies;
Mijn favoriete sport:                      zwemmen;
Mijn idool:                                       Ekseption;
De beste (pop)groep:                   Rolling Stones, Beatles;
Tophit:                                             Alles van Ekseption en The Beatles;
Het beste TV-programma:            Top 40 van Ad Visser;
Mijn mooiste film:                          Hiroshima mon amour (Ik was toen 17 of18);
Mijn lievelingsdier:                       onze hond Monty;
Het lekkerste eten:                       macaroni;
Ik hou helemaal niet van:            ruzie, kluiven, griesmeel en graten in de vis;
Het meest houd ik van:                eerlijk zijn;
Mijn liefste wens:                          vrede op aarde;
Wat ik later worden wil:               juf en ook wel stewardess.  ( moet je knap zijn 😉

 Lijstje 2013
Mijn fijnste schoolvak:                   geschiedenis, Nederlands;
Mijn hobby’s:                                   lezen, kamperen, tuinieren,museumbezoek;
Mijn favoriete sport:                       fietsen, wandelen;
Mijn idool:                                        Moeder Teresa;
De beste (pop)groep:                     The Beatles;
Tophit:                                               ‘Het giet zoals het giet’ van Daniel Lohues;
Het beste TV-programma:               Kunstuur, Opium, Uur van de Wolf;
Mijn mooiste film:                            A royal affair;
Mijn lievelingsdier:                         vlinders;
Het lekkerste eten:                         pasta;
Ik hou helemaal niet van:              marktwerking, kluiven, griesmeel en graten;
Het meest houd ik van:                 eerlijk zijn;
Mijn liefste wens:                           groenere eerlijke maatschappij;
Wat ik persoonlijk wil:                    verder  studeren , (letterkunde).

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in Lijstjes van staart. Bookmark de permalink .

5 reacties op Vriendenboeklijstjes

  1. gewoonanneke zegt:

    Ja ik ben niet zo van die lijstjes moet ik zeggen. Het zegt voor mij allemaal zo weinig over iemand, hoewel een klein beetje heb ik er wat jou betreft wel van opgestoken 😉

    Like

  2. platoonline zegt:

    Ik had bij Mrs. T aanvankelijk de opdracht niet goed gelezen en maakte een geactualiseerd lijstje. Daarna maakte ik ook een lijstje van mijn 15 jarige ik. Dat gaf wat wijzigingen die verklaarbaar zijn. Ik had indertijd nog nauwelijks film gezien en platen had ik ook al niet, om maar eens wat te noemen. Maar er waren ook overeenkomsten. Mijn liefde voor taal zat er al vroeg in, bijvoorbeeld
    Eigenlijk heb ik die eindeloze rij van lijstjes wel gehad, maar ok, ik ben niet te beroerd ze in te vullen. Bij Mrs. T lees je dus mijn twee rijtjes. Dan hoef ik het hier niet over te doen.

    Like

  3. tagrijn zegt:

    Toch zitten er in de lijstjes van toen en nu nog steeds de zelfde dingen. Ben nu al benieuwd naar je lijstje van 2033. Maar Ekseption en Flairck… Ik was ze vergeten maar vond ze wel heel goed.

    Like

  4. Mrs. T. zegt:

    Leuk om je twee lijstjes te zien. Enne, Plato, je hoeft ze niet in te vullen hoor.

    Je logje hierna heb ik met veel interesse gelezen. Dank daarvoor. Helaas lukt het niet het contactformulier in te vullen.

    Like

  5. Staart zegt:

    @ T. Ik zal nog eens naar het contactformulier kijken. Reactie geven kan ook. Dank voor het lezen.

    Like

Geef een reactie

