Zes woorden met beeld – dialect1

Juf, ik ben een pen nodig

Dreentszes-woorden- verhaalZes-woorden-met-beeld :Meer over de six word story. Meedoen aan Six word story? Dit kan bij Doldriest.Deze twee weken is het thema dialect.

(hij past niet helemaal in ‘zes woorden met beeld’. Maar ik vond hem te leuk om te laten lopen. Ik hoor het elke dag. Net als ‘mag het raam los?’ Je hoort het in Drenthe en Groningen. De informatie komt van Wikipedia)

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in zeswoordenmetbeeld en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Zes woorden met beeld – dialect1

  1. platoonline zegt:

    Daar heb je niks mee nodig, ken ik. Die zin wordt ook in de Zaanstreek gebruikt.
    Maar het door jou vermelde zinnetje komt kennelijk alleen in’t noord’n voor. Ze bedoelen het vast veel minder beroerd dan het hier staat 🙂

    Like

  2. gewoonanneke zegt:

    Het gekke is omdat mijn vader uit Friesland kwam en mijn moeder ook uit een andere streek dan waar we als gezin gingen wonen we ook niet de streektaal van daar gesproken hebben zoals vele kinderen op school wel deden. Dus een soort dialectloos zijn denk ik. Was pas in mijn geboortedorp op een verjaardag waar een paar mensen waren die er geboren en getogen en ook de ouders altijd gewoond hebben en daar hoorde ik toch zo dat zij zo “plat” praatte. Sommige woorden kende ik niet eens.

    Like

  3. Pingback: Verhaal in zes woorden met beeld: Dialect | DOLDRIEST

  4. Dialect geeft persoonlijkheid aan taal! Ik vind het geweldig om te zien hoe taal over anders is.
    Leuke bijdrage, Apenstaartje! 🙂

    Like

Geef een reactie

