Ik houd van pasta

In navolging van dochter ben ik ook fan van 24kitchen. 
Lekker, puur en eerlijk. 
Dit vegetarische recept vind ik erg lekker. 
Zelf maak ik het met een macaronisoort (schelpje, hoorntje). 
Ik houd minder van spaghetti.

recept geit en aubergine pastaSpaghetti met geitenkaas en groene kruiden

  • 1 ui
  • 2 teentjes knoflook
  • olijfolie om in te bakken
  • 1 rode peper
  • 1 courgette
  • 1 aubergine
  • 1 rode paprika
  • 300 g spaghetti
  • 1 vleestomaat
  • 0.5 bosje tijm
  • 0.5 bosje bladpeterselie
  • 150 g pijnboompitten
  • 0.5 bosje basilicum
  • olijfolie extra vierge
  • 200 g zachte geitenkaas
  1. Pel en snipper de ui.
  2. Pel en snijd de knoflook fijn.
  3. Verhit een scheutje olie in een koekenpan en fruit de ui en knoflook.
  4. Verwijder de zaadjes uit de peper en snijd de peper fijn. Fruit de peper circa 3 minuten mee met de ui en de knoflook.
  5. Snijd de courgette en aubergine in stukjes.
  6. Verwijder de zaadlijst van de paprika en snijd de paprika in stukjes.
  7. Voeg op middelhoog vuur de aubergine, paprika en de courgette toe en bak  circa 6 minuten mee.
  8. Breng een pan water met een beetje zout aan de kook en kook de spaghetti gaar volgens de bereidingswijze op de verpakking.
  9. Snijd de tomaat in stukjes en roer de tomaat door de groente.
  10. Ris de tijm.
  11. Pluk en snijd de peterselie fijn. Roer de tijm en peterselie door de groente en breng op smaak met een beetje zout en versgemalen peper.
  12. Verwarm een koekenpan en rooster de pijnboompitten in circa 6 minuten goudbruin.
  13. Pluk en scheur de basilicum.
  14. Serveren:
    Verdeel de pasta over borden en schep de groente erop. Verbrokkel de geitenkaas erover, bestrooi met pijnboompitten en besprenkel met olijfolie extra vierge.

24ktchen heeft een makkelijke zoekfunctie. Met een gratis account kun je al je favoriete recepten bewaren.

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in Lekker!, Staarts favoriete recepten en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Ik houd van pasta

  1. Lekker!
    Het proberen waard.
    Smakelijke groet,

    Like

  2. Mrs. T. zegt:

    Bedankt voor het recept!

    Like

  3. platoonline zegt:

    Jij ook al. Maar je zit toch niet 24 uur per dag met zo’n kookprogramma aan he? Ik ken er een in mijn omgeving die zou daar niet mee zitten geloof ik. 🙂
    Er zijn veel te veel kookprogramma’s. En allemaal van die koks die de vingers aflikken bij de eigen prestaties en de schijfjes vis zo politiek correct mogelijk op een bedje sla draperen.
    Dan krijg ik toch zo’n zin in een hele foute zak patat he…..grrrrrom.

    Like

  4. Ina Lindeman zegt:

    Ha Mammie

    Leuk om te lezen dat je het recept zo tof vind! ik vond het erg lekker :D. hier gaat alles erg oke. okko slaapt niet meer ingebakerd maar in zijn slaapzakje met de deken daar straks overheen. Soms schopt hij die weg enn wordt dan erg koud wakker maar slaapt soms wel beter door. Komt dan rond een uur of 12 en een uur of vier. Das beter dan 4x wat de laatste tijd wel eens gebeurde… Vandaag ontdekte hij het draai dig aan de fisher price en heeft de mobiel dus regelmatig geluid gemaakt erg tof! trots op het kleine mannetje!

    Verder weinig nieuws

    groetjes Ina

    Like

  5. tagrijn zegt:

    Ik kan die zender wel ontvangen, maar kijk er nooit naar. Allemaal lekkere dingen die ik toch niet kan maken. Helaas…

    Like

  6. staart zegt:

    Ik kijk nauwelijks, maar de site gebruik ik wel

    Like

Geef een reactie

