De aap

Als ik maar vaatdoekerig en gammel blijf, breng ik maar weer eens van mijn zeldzame bezoekjes aan mijn huisarts. Op zich is dat al een evenement. De wachtkamer lijkt op een café waar bejaarden hun medicatie komen halen. Het ene na het andere al dan niet gemotoriseerde voertuig rolt de drempel over. Uitvoerig worden alle feitjes over medicatie en klachten uitgewisseld.

Als ik uiteindelijk de praktijk met een kuur verlaat, komt bij de kassa de aap uit de mouw. De medicatie heeft bijwerkingen. Of ik gevoelig ben voor diarree. Nou, nogal behoorlijk. Ze hebben wel een middeltje. Dat geven ze niet standaard, omdat je het zelf moet betalen. Ik neem het:ik voel me al beroerd genoeg en ook nog eens diarree is me teveel van het goede. Het stoppertje kost maar liefst 12, 85. Voor mensen met een laag loon is dat een behoorlijke aanslag op hun wekelijkse budget, denk ik. Een troost: ik kreeg geen diarree, werd wel strontmisselijk. Daar zullen ze wel een ander middeltje voor hebben…..

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in persoonlijk en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op De aap

  1. Als je al niet ziek bent word je het wel……

    Like

  2. platoonline zegt:

    Hoeveel jaar medicijnenonderzoek doen we al niet? En maar geen middelen zonder bijwerkingen ontdekken terwijl de natuur ze gratis langs de weg zet. Maar dat mag niet, God is niet wetenschappelijk bewezen.
    Enfin, ik hoop dat je inmiddels bent opgeknapt. Want misselijk is volgens mij nog een graadje erger dan diarree, alhoewel je met beiden maar beter niet in de streekbus kan zitten.

    Tot mijn genoegen zie ik dat de liefde tussen jou en blog weer even is opgevlamd. Verder zwijg ik. Elke dag dat je hier schrijft is voor de fans meegenomen.

    Like

  3. Mrs. T. zegt:

    Beterschap! En pillen slikken om de bijwerkingen van andere pillen weer op te heffen. 😦

    Like

  4. staartje zegt:

    Gelukkig. middeltje tegen de bijwerkingen toch nog erg nodig:-(

    Like

  5. gewoonanneke zegt:

    Vervelend als je je zo ellendig voelt, hoop dat je gauw weer opknapt……of niet dan blog je weer niet, haha nee hoor beterschap

    Like

  6. staartje zegt:

    Het was een heftige griep. ik heb twee weken hoge koorts gehad. Sinds woensdag ben ik weer rustig aan aan het werk

    Like

Geef een reactie

