Heel / hele

Ina Okko juli 2013Tot mijn schrik zag ik ergens op mijn log staan dat ik drie hele leuke kinderen had. Alsof je drie halve kinderen kan hebben.

Voor liefhebbers vind je uitleg van heel en halve o.a op beterspellen.nl.

Het was even zoeken waar het stond, maar het staat er nu correct. Ook heb ik mijn kleinzoon Okko toegevoegd.

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in persoonlijk, Taal en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Heel / hele

  1. 😉 Zulke taalfoutjes vinden sommigen grappig, anderen wellicht (je kinderen bijv) onvergefelijk maar ik denk tegelijkertijd dat niemand je heeft misverstaan.

    Evengoed, goed van je dat je het hebt aangepast. Ze zijn er vast heel erg blij mee 😉

    Like

  2. hanscke zegt:

    Weer wat geleerd zou Tommy zeggen.

    Like

  3. gewoonanneke zegt:

    Ach er zijn veel ergere dingen toch haha, denk dat iedereen wel snapt dat je geen halve kinderen hebt of je zou de toegevoegde kinderen of schoonkinderen bedoelen 😉

    Like

  4. Ik ben lid van “Onze Taal.”Dat is een tijdschrift over spellen, grammatica, en de hele 🙂 Vooral de laatse pagina is lachen, want daar staan altijd de fouten op die leden “onderweg” gevonden heb. Echt hilarische toestanden zitten ertussen. 😀 Leuke foto van je hele kind!

    Like

  5. Plato zegt:

    Vinnik een hele goeie van je, Staart. Ik denk ook dat jij een hele goeie grootmoeder bent.
    Was mijn grootmoeder maar halve zo goed geweest. Maar het was een autoritair kreng dat twee maal uit Den Haag de kanalen is komen afzakken om te zien hoe die armoedzaaiers in Amsterdam het maakten. Maar we kregen wel een heel zak schuimpies en die moesten wij mooi met zijn allen delen.

    Like

Geef een reactie

