Mondriaan

imageN.a.v. mijn post over Saenredam op FB mocht ik degenen die de post hadden geliked een Hollandse schilder toewijzen. Mondriaan was o.a. een schilder die ik uitdeelde. Ik ben dol op Mondriaan. Met name zijn vroegere werk waardeer ik zoals ‘De molen bij zonlicht’. De sterke kleuren en abstractere weergave vind ik schitterend. De ontwikkeling in Mondriaans werk is zo goed te volgen.

 

Wat vind jij van dit werk en Mondriaan?

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in Kunst, persoonlijk en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Mondriaan

  1. ferraravictoriene zegt:

    Iets te veel van Gogh. Er is mooier werk van hem, in mijn ogen althans.
    Leuke rubriek. Ik doe niet aan FB, maar volg hier met interesse.

    Like

  2. Mrs. T. zegt:

    Ik vind dit wel mooi, maar zijn latere werk daar kan ik niet zoveel mee.

    Like

  3. Prachtig! Deze helemaal want er zit veel blauw in, en dat is mijn favoriete kleur 😀

    Like

  4. hanscke zegt:

    Ik ben onder de indruk, ik kende dit niet. Ik doe wel aan FB, maar aan stokjes heb ik een zusje dood. Ik houd het liever bij bloggen.

    Like

  5. tagrijn zegt:

    Ik vind Mondriaan echt een van onze grotere schilders. Niet alleen zijn vroege werk, maar ook het latere, waaraan we vooral bij industrieel ontwerpen heel wat aan hebben gehad. Heel wat navolging zoals Theo van Doesburg. De Stijl was baanbrekend.

    Like

  6. Plato zegt:

    Ik vind het schilderij niet geweldig. Ik vind Mondriaan ook meer interessant vanwege de ontwikkeling die hij meemaakte dan dat ik zijn werk mooi vindt.

    Like

  7. Plato zegt:

    vind zonder T.

    Like

Geef een reactie

