Merrie

nachtmerrieVanmorgen werd ik bekaf en opgefokt wakker. Ik had net ingevallen op de basisschool. Er zaten maar liefst 60 kinderen in de klas. Ze werkten allemaal in aparte groepjes en ze stelden ook zelf groepjes samen per vak. Soms was ik hele groepen kwijt. Aan het eind van de dag vond ik een papier met een schema.

Ik moest een uur bijkomen voor ik weer in mijn gewone doen was.

Herken je dat?

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in persoonlijk en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Merrie

  1. Ria B zegt:

    Ja ….ik herken het !!
    Bekaf word je wakker van alles wat je droomde gedaan te hebben ….

    Like

  2. Ximaar zegt:

    Niet echt, ik heb vrijwel nooit een nachtmare.

    Like

  3. Oh ja! Soms zou je het liefst een droom nog wat verder dromen, maar nachtmerries zijn me niet vreemd. Ik heb weleens gedroomd dat ik het hele huis van boven tot onder gesopt, gedweild en gestofzuigd had, en toen ik wakker werd moest ik daarmee nog beginnen. Ook leuk 😉

    Like

  4. gewoonanneke zegt:

    Ik droom heel vaak en soms ook heel leuk, gelukkig zelden nare dromen. Soms vind ik het jammer om wakker te worden omdat het dan stopt 😉

    Like

  5. ferraravictoriene zegt:

    Ik had afgelopen nacht een droom waar ik goed mee uit de voeten kon. ’t Was wel een wonderlijke ervaring. Morgen op mijn blog.

    Like

  6. Lenjef zegt:

    Een droom

    Ik droomde ooit dat ik een rijmer was
    met woorden zo helder als glas.

    Later is gebleken
    dat ik te diep in het glas had gekeken.

    De dingen die ik schreef
    bekeek men heel scheef.

    Al mijn schrijfsels waren floppen.
    Toch kon ik niet stoppen.

    Bleef maar verder gaan.
    Tot ik plots één goede zin zag staan.

    Van puur geluk
    beet ik mijn balpen stuk.

    Maar een rijm van één zin
    was vast geen goed begin.

    Ben beginnen zoeken
    in meer dan duizend boeken.

    Met een potlood in de hand
    op die tweede zin gebrand.

    Die zou en moest er komen.
    Dat had ik me voorgenomen.

    Het werd één grote frustratie
    Kwam niet verder dan een spatie.

    Begon te twijfelen aan mijn rijmcapaciteit.
    Was al mijn zelfvertrouwen kwijt.

    Had ik maar andere beginwoorden gekozen.
    Dan had ik nu niet zitten blozen.

    Ik zit gewoonweg vast.
    Vind geen enkele zin die op de éérste past.

    Je moet het me maar vergeven.
    Ik had je echt graag een rijm gegeven.

    Het zal helaas niet gaan.
    Voor de zin die ik zoek blijken geen woorden te bestaan.

    Lenjef 🙂

    Like

  7. Sinds dit schooljaar werk ik op een Montessorischool.
    De stergroepen en lesgroepen zijn mij goed uitgelegd, de leergebieden begrijp ik ook.
    Maar de rust in mijn hoofd ontbreekt om elk kind voldoende te begeleiden.
    Ik heb dus nog iets te leren.
    Vriendelijke groet,

    Like

  8. Plato zegt:

    Zeer herkenbaar

    Like

Geef een reactie

