Anagram

spotTagrijn merkte in mijn log over de Schiedamse Aleida op dat haar anagram Ideaal is. Dat is natuurlijk een prachtig anagram. Ik ging onmiddellijk aan de slag met mijn familienamen. Mijn naam Liesbeth leverde me niets op. Bob en Okko zijn palindromen. Dat schoot dus ook niet op. Daan werd naad, ook niet veel soeps, maar in ieder geval wat; nada kon ook en die is wel leuk.

Op internet vond ik een anagram-generator en dat leverde gelukkig iets op. Met Liesbeth konden zij ook niet uit de voeten, maar Merlijn werd rijmen, onze achternamen werden heenrijd, ontrusten en mailden. De mooiste is echeter mijn doopnaam: bezielt. Daarin geeft hij niet alle letters, maar vooruit: hij is wel mooi.

Doe jij wel eens iets met een anagram?

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in persoonlijk, Taal en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Anagram

  1. Rob zegt:

    Indertijd las ik alles van de Opperlandse Taal en Letterkunde. Een taalkunstenaar ben ik zelf niet. Over mijn naam las ik ooit dat het van de Gotische letter Rho komt, Robbert van Ruprecht. Het zou dan roem en / of eer zijn, schitterend door roem. Te mooi om waar te zijn.
    Ik houd het maar op simpel Rob.

    Vriendelijke groet,

    Like

  2. tagrijn zegt:

    Ik speel graag met taal. Onlangs maakte ik van ERNST JANSEN STEUR na enig puzzelen ‘N SNEU SNERTARTSJE’. Leuk dat je daar over schrijft.

    Like

  3. gewoonanneke zegt:

    O had er niets mee maar heb wel even zitten kijken. Vond Annemieke Amen wel leuk als anagram van mijn naam. En bij mijn zoon werd het nog leuker : Stoer erop, retro poes, soort reep haha het is ook wel grappig eigenlijk.

    Like

  4. Mrs. T. zegt:

    De naam van mijn site is een anagram van mijn achternaam. En ik vind dat hij ook nog zo goed bij me past. 😉

    Like

  5. ferraravictoriene zegt:

    Heerlijk, stoeien met taal.

    Like

  6. Rob zegt:

    De Meester van Opperlandse Taalvondsten is overleden ….
    een treurig gegeven.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Hugo_Brandt_Corstius

    treurige groet,

    Like

  7. Plato zegt:

    De meest eenvoudige die ik hier kan bedenken is straatje voor staartje.
    Mijn eigen naam levert bedroevend weinig op.
    Laten we verder maar de eer aan Hugo BC. Een man om diep te eren.

    Like

Geef een reactie

