5 mei

imageRealiseer me meer en meer het voorrecht om in vrijheid te mogen en kunnen leven. vieren en herdenken is een must, maar nog belangrijker is het om (waar het kan) verantwoording te nemen voor hen die niet in vrijheid leven.

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in 4 mei gedenken, gedenken, oorlog en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op 5 mei

  1. Ria B zegt:

    Ik vind St @@rt dat wij een bevoorrechte generatie zijn…

    Like

  2. Mrs. T. zegt:

    Ik sluit me bij jullie aan.
    Maar ik vind ook dat een heleboel mensen in dit land hun vrijheid zonder meer als vanzelfsprekend aannemen, en daar kan ik niet zo goed tegen.

    Like

  3. kakel zegt:

    Het valt niet mee de jeugd er van te doordringen dat vrijheid iets is wat je gewoon elke dag hebt. Aan de andere kant is het 70 jaar geleden dat het oorlog was. En wees eerlijk: oorlogsbeelden uit Syrie stompen af, hoe verschrikkelijk alles daar ook is. Heel het land staat wel weer overhoop toen Pater Frans vermoord was (wat een zeer laffe daad was overigens.) Pas als verhalen achter mensen je raken, lijken ze pas voor je te gaan leven.
    Zelf vind ik Dodenherdenking een “must.” Uit respect!

    Like

  4. tagrijn zegt:

    Deze verplichtingen zijn de prijs die we betalen voor handhaving van onze vrijheid. Maar met goede wil kan iedereen daar aan meedoen.

    Like

  5. gewoonanneke zegt:

    Ja het mag niet vergeten worden. Gelukkig wordt de jeugd via scholen toch wel bij deze dingen betrokken al zullen hun net zo min als ik trouwens het beseffen wat het is om niet vrij te zijn.

    Like

  6. Plato zegt:

    Helemaal waar. Ik denk ook aan de TV uitzending met Femke Halsema die aandacht besteedde aan de positie van Islamitische vrouwen. Indrukwekkende uitzending die aantoont dat het goed is ook aan dit soort bevrijdingen ruim aandacht te schenken.
    En ja, ik ben blij met mijn vrijheid maar ook dat buiten het vrije westen nog de meest bizarre omstandigheden heersen.

    Like

  7. Plato zegt:

    Staart, was mijn stukje te moeilijk voor velen om te doorzien? Had ik het anders moeten schrijven? Maar hoeveel moet ik dan nog meer prijsgeven?

    Like

    • staartje zegt:

      Nee, ik denk niet dat het te moeilijk is. het geeft juist te denken. Ook ik weet de juiste duiding niet. het kan verschillende kanten op. het kan een verschillend plot hebben. dat is prima. dat geeft juist te denken. er zitten veel verwijzingen in. meer weggeven zou ik niet doen. ik vind het een boeiend, intrigerend verhaal.

      Like

  8. Plato zegt:

    Mijn simpele verhaaltje was natuurlijk een reactie op de reacties van het voorgaande verhaal dat velen te moeilijk vonden (tjonge).

    Nu staat er weer een nieuw. Niet lang over nagedacht, gewoon vanuit enige frustratie geschreven. Omdat er nooit wat verandert. En er zijn geen Brammen en Freken meer die ons tot verzet kunnen aansporen. Vandaar. Let verder dus niet op kwaliteit en de ontbrekende nuances want die heb ik mooi achterwege gelaten.

    Like

Geef een reactie

