Vakantie

ts-zuidvruchtenIk wip even de Turkse supermarkt binnen. Onmiddellijk krijg ik een totale vakantiebeleving. Het is meer een markt dan een winkel. Er liggen heerlijke (andere)groentes, lekkere feta en Turks brood. Ik heb het gevoel dat ik over de markt in zonnig Turkije slenter. Ik ben de enige blanke in de winkel. Dat doet aan hun vriendelijkheid niets toe of af. Er zijn veel schoonmaakmiddelen met Turkse opschriften. Ik vind dat grappig en vraag me af of dat afwasmiddel uit Turkije is ingevoerd. Ik denk het niet aan de prijs te zien. Het lijkt me overigens gewoon Dreft. Met wattenstaafjes, cif en dadels verlaat ik de winkel. Die feta, het brood en de groentes haal ik een andere keer op.

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in Oppassen, persoonlijk en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Vakantie

  1. Rob Alberts zegt:

    Ook hier is er een Turkse supermarkt.
    Een Marokkaan heeft een Chinees Surinaamse toko gecombineerd met zijn viswinkel.
    De lekkerste en vreemdste dingen zijn hier te koop.

    Vorige week ben ik een grote Poolse supermarkt binnen gelopen.
    Verbazingwekkend hoeveel Poolse varianten er zijn van producten waar ook gewoon een Nederlands etiket voor bestaat.
    De gezelligheid bij het winkelend publiek en de vriendelijkheid met en van het personeel geeft aan dat net even iets meer betalen geen probleem is. Blijkbaar geeft het een thuis gevoel.

    Ik hoef er niet voor op vakantie. Ik ga gewoon een lokale winkel binnen.

    Vrolijke groet,

    Liked by 1 persoon

  2. Moet je eerlijk bekennen dat ik nog nooit in zo’n winkel ben geweest…. sterker nog, ik weet hier in de stad geen eens eentje te vinden….. Misschien moet ik dat toch maar eens doen?😉

    Like

  3. Whahahahahah……geen buitenlandse producten kopen als je in zo.n winkel bent. 😄😄😄😄. Wij kopen er citroengras, noten, feta en nog veel meer lekkers.

    Like

  4. gewoonanneke zegt:

    Ja wel leuk dat je daar dan met afwasmiddel vandaan kom. Ik heb dit altijd op de markt in Rotterdam, zo heerlijk wat daar allemaal te koop is.

    Like

  5. kakel zegt:

    Ons dorp is te klein voor een Turkse winkel, dan zou ik naar Rotterdam moeten. Maar ik heb een Koerdische hulp en zij neemt vaak wat lekkers voor me mee. Het is zo’n lief mens! (En niet omdat ze iets voor me meeneemt…)
    Groetjes kakel

    Like

  6. jeer zegt:

    Staartje,

    Bedankt voor je bezoek en reactie.
    Ook hier in Oss zijn diverse Turkse/Marokkaanse winkels, maar ik kom er te weinig.

    Groetjes,

    jeer

    Like

  7. Plato zegt:

    Maria houdt ook zo van Turks. Maar ze is dan ook opgegroeid in een plaats die een smeltkroes van culturen is vanwege de vroegere mijnbouw. Ik ben meer van de Hollandse pot al eet ik wel degelijk over de grenzen. Maar een lekkere hutspot overtreft toch alles voor mij.
    Ach ja….mensen zoals ik moeten er ook zijn.

    Like

  8. staartje zegt:

    Hahahahaha…. Inkoppertje…… Maar met een lekkere hutspot is niets mis

    Like

  9. jeetjemina zegt:

    Haha Turkse cif en wattenstaafjes! Zijn die anders dan hollandse! Of zijn de hollandse misschien wel import! Zou zo maar kunnen!

    Like

  10. jokezelf zegt:

    Ik vind die buitenlandse winkels ook altijd erg leuk. In mijn eigen dorp zit een Poolse bakkerij waar ik een keer geweest ben, maar niet zo aardig werd geholpen en een Poolse supermarkt, maar daar ben ik nog nooit binnen geweest. Verder is er in Lisse een Turks/Marokkaanse winkel met heel veel heerlijke buitenlandse groenten, fruit, vlees, lekkere dingetjes, nou ja, ik zal niet alles opnoemen😉. Wij kopen daar vaak. Heerlijke winkel, aardige mensen, lekkere dingen. (maar dat had ik al gezegd)

    Like

Geef een reactie

