Herman Kolker

PaysageOp de tentoonstelling ‘Hier kom ik weg’, samengesteld door Daniel Lohues, kwam ik de schilder Herman Kolker tegen.Ik denk dat ik zijn werk weleens gezien heb, maar de naam is niet bij me blijven hangen. Herman-kolkerDuunsche-Landen-HunzeLohues beschrijft zijn schilderijen als volgt: ‘…….Indrukwekkende schilderijen waar je als kijker helemaal ingezogen wordt. Kan ik wel uren naar kijken en dan hoor je de vogels er op een gegeven moment bij.’

Ik vind het werk van Kolker prachtig. Wat vind jij ervan?
Kende je deze schilder?


Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in Drenthe, Kunst, Schilders en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Herman Kolker

  1. gewoonanneke zegt:

    Ik heb er nog nooit van gehoord. Denk dat je eerst de schilderijen in het echt zal moeten zien om er iets van te vinden. Deze kleine fotootjes zeggen me niet zo veel. Wel mooie luchten hier en daar.

    Like

  2. kakel zegt:

    Ik heb nog nooit van zijn naam gehoord en zijn werk is me ook niet bekend. Jammer dat de foto’s niet groter worden als je erop klikt, dan kan ik beter kijken of ik er ook ingezogen wordt ­čÖé

    Like

  3. staartje zegt:

    Ik ga nog even op zoek naar grotere foto’s, maar ik herinner me dat dat niet lukte

    Like

Geef een reactie

