De trein is fijn

Sassenstraat Zwolle

Sassenstraat Zwolle

‘Er rijdt een stoptrein voor ons op weg naar Zwolle. Het gaat dus iets langzamer dan gepland.’ Ik sukkel met Spotify in mijn oren in slaap.’ Blijkbaar erg diep, want als de trein in Zwolle ‘geland’ is, word ik niet wakker. Niet van de stop, de omroepberichtjes en de uitstappende passagiers. Ze moeten er allemaal uit, want dit stel blijft achter in Zwolle. Ik moet er sowieso uit om de stoptrein naar Beilen te halen. Een van de laatste passagiers is zo attent mij wakker te maken. Als ik mijn spullen bij elkaar graai, vraagt de werknemer van NS of mijn bestemming rangeerterrein is. Snel mik ik mijn spullen in mijn tas en ren in een toptijd naar de openstaande deur. ‘Doe maar rustig aan, hoor. Ik sta hier nog wel even. Vergeet je portemonnee en de rest niet.’ Ik vertel hem dat ik in slaap gevallen ben. Hij vraagt of ik lekker geslapen heb. Dat hoopt hij voor mij. Dat is het geval. Ik ben weer fit en actief. Vrolijk sprint ik richting stoptrein. Aardige mensen? Er zijn er zat!
(foto:Verlichting Sassenstraat, Zwolle)

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in persoonlijk, Reizen en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op De trein is fijn

  1. Ria B zegt:

    Dat had jij weer whahaha

    Liked by 1 persoon

  2. Rob Alberts zegt:

    Ja, ook aardige mensen reizen met de trein.
    Maar soms erger ik mij aan het rumoer in de stiltecoupe’s.
    Ik probeer dan maar te slapen om mijn ergernis te verstoppen.

    Treinvriendelijke groet,

    Liked by 1 persoon

  3. staartje zegt:

    In een stiltecoupe zeg ik er wat van. Helpt bij mij altijd. Soms een venijnig blik of een niet zo aardig antwoord, maar dat neem ik voor lief. Ze vertrekken of houden hun tater. Er is altijd wel iemand die mijn initiatief ondersteunt. Verder oordoppen in.

    Like

  4. Hoe krijg je het voor elkaar 😄😄😄👍

    Like

  5. gewoonanneke zegt:

    Heerlijk hoor wegdoezelen in een trein, als het mij overkomt zet ik altijd uit voorzorg even mijn telefoon op aflopen haha. Dan slaap ik ook rustiger😉

    Like

  6. Gelukkig ben ik intelligent genoeg om me zo’n situatie voor te kunnen stellen… maar verder?
    Ieks……moet er niet aan denken! Kan me er dus niets bij voorstellen dat iemand een voorkeur heeft voor die manier van vervoer, laat staan zich zo kan ontspannen dat er zelfs geslapen kan worden. Dapper hoor! Of ben ik nou zo’n schijterd?😉

    Liked by 1 persoon

    • staartje zegt:

      Dapper? Ik vind het gewoon heerlijk. Autorijden is niet mijn ding. Ik doe het, maar daarmee houdt het op. Het is ook het examen wat ik niet in een keer heb gehaald. (verdrongen hoe vaak ik gezakt ben🙂 ) Elke week met de auto naar Schiedam om op te passen, zou het dus niet worden….. Met de trein: geen punt. Lekker lezen, mensen kijken en !slapen. Ik doe het al meer dan een jaar en heb twee keer vertraging gehad. Met de auto had ik vaker in de file gestaan. Auto is duurder en met mijn 60+ dagen reis ik soms lekker eerste klas. Auto of trein? Dan wordt het trein.😉

      Like

Geef een reactie

