Geurtje

Eveline haalde met haar boldootlogje herinneringen naar boven. Natuurlijk hadden mijn oma’s zo’n fles Boldoot op het nachtkastje staan.

NonchalenceMijn moeder was niet van de boldootgeneratie. Voor haar kocht ik ‘Nonchalence’ voor Moederdagen, sint en haar verjaardag.  Ik herinner me dat ik het lekker vond ruiken bij mijn moeder. Googelen leerde me dat het nog bestaat. Het flesje lijkt niet/ nauwelijks veranderd.

Volgens Douglas staat Nonchalance  al meer dan een halve eeuw voor een geur die de schoonheid van een elegante vrouw op een verleidelijke en tijdloze manier belicht. Het geheim: De samenstelling is de ware essentie van vrouwelijkheid.

Ik ga Nonchalence eens cadeau vragen of zelf aanschaffen. Hoewel… die elegante vrouw….past niet helemaal bij mij. Ingrediënt Sandelhout weer wel. Zelf gebruik ik meestal Chanel nr. 5 in een aangepaste versie.

Herinner jij je of je moeder iets van ‘parfum’ gebruikte? Houd jij van geurtjes (bij jezelf of anderen) en welke dan?

douglas nonchalenceNonchalance (nog meer volgens parfumerie Douglas)
Onbekommerd en eeuwig.
Deze klassieke geur onderstreept de soevereiniteit en kalmte van zelfbewuste vrouwen. De klassiek bloemrijke compositie van fijne geurnuances fascineert door een geraffineerde complexiteit. Tijdloos in zijn frisse natuurlijkheid wordt de kern van de geur aangevuld met nuances van bloemengeuren. Sandelhout en vanille zorgen voor een poederig-zachte afsluiting.

 

 

 

 

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in geschiedenis, persoonlijk en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Geurtje

  1. Ik was ook verbaasd dat het er nog altijd is. Zou Tabac voor mannen ook nog verkocht worden?

    Liked by 1 persoon

  2. Ria B zegt:

    Ja Eef, Tabac bestaat ook nog..
    Piet gebruikt altijd een lekkere after shave….maar geen idee hoe het heet..
    Zelf gebruik ik eigenlijk geen geurtje…
    Als ik er een krijg doe ik er jaren mee…dat is geen zuinigheid…maar ik vergeet het.

    Liked by 1 persoon

  3. Ria B zegt:

    En Liesbeth ik leg het even uit waarom ik geen geurtjes meer koop.
    Jaren geleden had ik zoveel bonnen liggen van Janny van Roon…je weet wel op de lange nieuwstraat.
    Dat ik daar een luchtje gekocht heb…Laura Ashley No 1…een bloemengeur …heerlijk
    TOT ….op mn werk…een nieuwe toiletspray gebruikt werd…..Airwick…en laat dat nou precies dezelfde geur zijn !!
    Wij hebben op de gang daar een vergelijkend geur onderzoek gedaan…en niemnad rook verschil tussen het geurtje van dik 70 gulden en een Airwick spray van nog geen 3 gulden ..
    Dus ik was er geheel en al klaar mee !!

    Liked by 1 persoon

  4. Mrs. T. zegt:

    Ik kan het van mijn moeder niet herinneren. Van mijn vader ook niet trouwens. Geloof dat ze geen van beiden zelfs maar deo gebruiken.

    Nonchalance ken ik nog wel. Vond het lekker ruiken.

    Liked by 1 persoon

  5. gewoonanneke zegt:

    Ik heb een aantal geurtjes maar ik gebruik ze zelden. Ben er heel gevoelig voor en nonchalance ken ik niet. Boldoot wel, ook nog weer een leuke hint voor mijn 365 dagen uitdaging over het verleden😉.

    Liked by 1 persoon

  6. nonchalance combineert niet goed met mijn huid, ik ga er in geen geval prettiger van ruiken.

    Mijn lievelingsparfum is (net als de jouwe kennelijk) chanel nr.5. maar helaas onbetaalbaar.
    Ik heb een ietwat luxer geurtje in de kast staan voor als ik uit ga… en overdag gebruik ik een goedkope versie, simpelweg om de geur van transpiratie te camoufleren…. je moet toch wat he?

    Liked by 1 persoon

  7. kakel zegt:

    Mijn moeder heeft een “abonnement” op een luchtje van Estee Lauder. Mijn dochter noemt dat “oma-geur.” Net zoals Boldoot mij aan mijn oma doet herinneren. Zo’n heerlijk mens!

    Liked by 1 persoon

  8. Corja zegt:

    Nog zo’n ‘oud’ geurtje was volgens mij Tosca. Kan iemand zich dat nog herinneren?

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

