herman de vries

Kapel van het Stedelijk Schiedam

Kapel van het Stedelijk Schiedam

Minimaal een keer per maand wip ik met Okko even het Stedelijk Museum in Schiedam binnen. Het museum huist in een prachtig gebouw uit de dertiende eeuw. Over het gebouw een log deze week in Schiedam 4.

Het museum is uniek door zijn verzameling hedendaagse kunst. Het museum is in het bezit van onder ander werken van COBRA, Karel Appel, Lucebert en herman de vries. De laatste neemt namens ons land deel aan de Biënnale van 2015 in Venetië en heeft op dit moment een overzichtstentoonstelling in Schiedam.

 

ikhouvanholland hermandevriesIk vind zijn werk boeiend en intrigerend. De natuur en de wetenschap zijn zijn inspiratiebronnen. Dat is in zijn werk te zien. Er is aandacht voor herhalingen en structuren.

Okko en ik hebben genoten van onder meer het tapijt met de rozenblaadjes, de rozentakken, de blokjes, de bladeren en  de taalschilderijen. Ik heb Okko eerst maar een wandelingetje laten maken

Rozentakjes

Rozentakjes

voor het museumbezoek en hem in het museum in de wagen gezet. Het blijft bijzonder dat je rugzak niet naar binnen mag en de kinderwagen wel. Maar dat is wel erg leuk!

Om 21.00 uur vanavond is er op radio een documentaire over herman de vries.

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in Kunst, Musea, Okko en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op herman de vries

  1. Rob Alberts zegt:

    Stiekem een rugzak in de kinderwagen verstoppen is natuurlijk geen optie.

    Leuk dat je kleinzoon zo van jongs af aan de kunst leert kennen.

    Vriendelijke groet,

    Liked by 1 persoon

  2. Mrs. T. zegt:

    Okko krijgt het met de paplepel ingegoten.

    Liked by 1 persoon

  3. Corja zegt:

    Heb enorm van herman de vries genoten. Prachtige tentoonstelling!
    Wat lijkt het me leuk om zo’n jochie door die rozenblaadjes te laten rondkruipen. Maar dat is natuurlijk ‘heiligschennis’.

    Liked by 1 persoon

  4. Plato zegt:

    Ik ga eens aandacht aan Hendrik besteden, ik kende hem nog niet. Ik moest bij het lezen plotseling denken aan die kunstenaar die alle attributen keurig op volgorde legt, zoals die frietjes etc. Je schreef er eens een blog over en later zag ik de boekjes terug in de winkel. Kijk, zei ik tegen Maria, daar schreef Staart over. Leuk.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

