‘ Draagt elkanders lasten’

Beste Mark.

Maandag las ik de visie van Mark Rutte in Trouw. Als je ziek wordt, kun je dat zelf heel goed regelen via crowdfunding en de inzet van vrienden, volgens Mark. Ik sprong uit mijn vel van woede. Ik deed niets. Dat deed Femke wel. Ik herblog hier haar post.Femke is vanavond te gast bij Pauw. Ik hoop dat haar brief een verandering in gang zet. Mijn reactie op haar log lees je hieronder.

Beste Femke,

dank voor je krachtige brief. Toen ik het artikel in Trouw las, was ik net zo woedend. De woorden voor een log borrelden op, maar het kwam er niet van. Waar is ons ‘ draagt elkanders lasten gebleven?’ Als mij iets zou gebeuren, ben ik snel uitgecrowdfund. Ook dat is een draagt elkanders lasten, maar alleen voor hen die crowdfundige vrienden hebben. alsof je daar nog zin in hebt als je deze rotziekte onder de leden hebt. ik betaal al een leven lang mijn zorgkosten en heb de verzekeraar nauwelijks iets gekost. Dat vind ik geen probleem. Ik heb graag bijgedragen. In de huidige maatschappij van vooral voor jezelf zorgen voel ik me steeds minder thuis. ik wens jou en je familie heel veel kracht en sterkte toe. Nogmaals dank voor je brief. ik hoop dat die iets verandert.

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in persoonlijk, politiek en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op ‘ Draagt elkanders lasten’

  1. gewoonanneke zegt:

    Ja ik zag haar in Pauw. Een voorbeeld, zouden meer mensen moeten doen, misschien worden ze dan eens wakker.

    Liked by 1 persoon

  2. kakel zegt:

    Ik heb het ook gelezen en werd ter plekke pisnijdig. Het moet niet veel gekker worden. Eerst moeten we allemaal een nieuwe auto kopen om de economie in de lift te krijgen, de zorg wordt ontmanteld, en nu moeten we elkanders lasten dragen. Mark kan me wat!

    Liked by 1 persoon

  3. Rebelse Huisvrouw zegt:

    De zorg zal in de toekomst alleen maar voor de rijken beschikbaar zijn en de minder draagkrachtigen hebben een (groot) probleem. Of dit ooit nog goed komt betwijfel ik. Volgens mij zijn we al te ver heen. En nee, met elkaar helpen is niets mis maar met mensen aan hun lot over laten is alles mis.

    Liked by 1 persoon

  4. staartje zegt:

    Wij zijn met velen. daar gaan we voor. Het is nooit te laat.

    Like

  5. Lenjef zegt:

    Draagt elkanders lasten

    velen met sterke schouders als atleten
    omdat ze gezond zijn
    vrij van armoe en pijn
    hebben zelden last van….hun geweten

    Lenjef

    Liked by 1 persoon

  6. ollieherman zegt:

    Sinds een aantal jaren zijn de “managers” Nederland aan het besturen. Dat is sluipend gegaan en zij zijn langzaam het Angelsaksisch zakenmodel aan het invoeren. Waar dat toe leidt zien we in de VS.
    Wat mij vooral stoort is dat de politiek bijna niet meer is geënt op ideologieën. Daardoor verdwijnt de kleur en wordt het een grote grijze massa.
    Maar ach, ooit zal er weer een tegenbeweging komen…. (hoop ik dan maar).

    Liked by 1 persoon

  7. Plato zegt:

    Ik heb zin in een stevige vloekpartij. Ik heb altijd gedacht dat Mark nog een beetje linksliberaal was en ook dan is het nog niet mijn politicus maar dan zit er nog IETS sociaals in, dacht ik. Maar die gedachte kan ik rustig in de prullebak flikkeren. Wat leven we toch in een rare wereld.
    33 jaar werken bij een zorgverzekeraar is me gelukt dankzij dat D.E.L. principe. Maar toen kwamen Hoogervorst en de zijnen en maakten Nederland opnieuw volgens Amerikaans model. Je ziet het resultaat. Nederland is een land geworden om je voor te schamen. En zij die het goed menen, protesteren tegen de storm van de tijdgeest in en bereiken niets. Dwaze, dwaze wereld.

    Liked by 1 persoon

    • staartje zegt:

      Dt gevoel heb ik ook. Ik voel me een sufferd, want ik heb de laatste jaren maar zo’n 20 euri van het eigen risico gebruikt. Ik kwam niet op het idee mijn eigen risico te verhogen. Domdomdomdom . Ik ben in D.E.L. Blijven hangen en dat werkt niet meer. Ik laat de boel maar los, want ergeren helpt niet. Wat een verziekte zooi. NL is niet meer mijn land waar ik van houd. Straks krijgen we nog vrijwilligers als dokters

      Like

  8. Plato zegt:

    Neem overigens nooit de goedkope aanvullende verzekering van Agis of andere verzekeringen. Ze zijn goedkoop en dus gewild. Maar in feite worden ze gebruikt als melkkoetje. Ik herinner me over deze materie nog een beleidsvergadering waarin dit open en eerlijk werd gezegd. Je consumeert er nauwelijks van maar je blijft vaak hangen want het kost toch bijna niks. ’t Is nog waar ook.

    Ik zou wel eens een tijd je in de heuvels van Schotland willen wonen. Lekker stil, weinig gedoe aan je kop en schone natuur. ’t Is natuurlijk een vlucht.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

