A good year

Deze titel slaat niet op het afgelopen jaar, maar op een film waar ons vakantieplaatsje op te zien is. De Etang met de prachtige platanen.  De Etang is meestal boven mijn log te zien. Ik had de film gekocht voor verjaardag van partner. Niet om de film, maar om de beelden van de Etang.

etangWe werden niet teleurgesteld. De beelden zijn prachtig. De film zelf is een niemendalletje. Een heerlijk zoet verhaal dat goed afloopt. Overigens houd ik wel van dat soort films. Aan het eind kwamen we erachter dat de film was geschreven naar een boek van Peter Mayle. Zijn boeken over de Provence hebben we gelezen, maar deze niet. boek en film kunnen verschillen, maar deze film maakt het wel heel bont. Hij verschilt op alle details van het boek. Alleen het hoofdthema is gevolgd en de personages zijn hetzelfde. Wel anders ingevuld.

*Koop jij weleens een film om de beelden? * Ken jij ook films die totaal van het boek verschillen?

Trailer: http://youtu.be/L4GeA50K8xQ

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in film, vakantie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op A good year

  1. Ria B zegt:

    Ja Staart ik heb ooit de film Spoorloos gekocht…ze reden even door Anduze !
    En veel was herkenbaar qua natuur .

    Liked by 1 persoon

  2. Plato zegt:

    Ik ken de film niet, het boek niet en zelfs het plaatsje niet. Erger kan het niet worden.
    Ik zal eens googelen op Etang.

    Liked by 1 persoon

  3. minoesjka2 zegt:

    nou, ik ben dus net zo’n figuur als Plato : ik ken ook alledrie niet, en wat de film betreft : dat zal waarschijnlijk zo blijven, want het is niet mijn genre. Maar wel leuk om bekende omgevingen in een film terug te zien.

    Liked by 1 persoon

  4. hanscke zegt:

    het is een prachtig plaatje. Wij hebben het altijd over: is het een etang of een lacje? In een etang kan er zeker niet gezwommen worden, in een lacje vaak wel.

    Liked by 1 persoon

    • staartje zegt:

      Dat is het volgens mij, Hanscke. Een Etang is vaak ommuurd. Althans de Etangs die ik heb gezien. Realiseer me nu tijdens het schrijven dat ik een Etang ken waar gezwommen kan worden.heeft meer met de grootte te maken. Etang wordt vertaald met vijver.

      Like

  5. kakel zegt:

    Nee, ik heb nog nooit een film voor de beelden gekocht. Er zijn wel film-scenes die ik me kan herinneren. Bijvoorbeeld het begin van The Sound of Music, waarin je in vogelvlucht de bergen ziet. Of Out of Afrika, wat ik een bijzonder saaie film vond, maar die omgeving!
    De foto boven je blog heb ik altijd al mooi gevonden. Ik krijg er een heimwee-gevoel van… En nu weet ik waar de foto gemaakt is. Bedankt😉
    Groetjes Kakel

    Liked by 1 persoon

  6. gewoonanneke zegt:

    Heel eerlijk gezegd kijk ik zelden of nooit films. Ze duren mij meestal te lang en dan verveel ik me al gauw.

    Like

Geef een reactie

