Kokossoep met oesterzwam

Dit lijkt me nu lekker. Dank Minoesjka (2)!

minoesjka2

Voor mijn kerstdiner kwam ik dit recept in het Ju.mbo blad tegen. En lekker dat het is zeg!!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ingrediënten :

  • 2 el olie
  • 1 bakje oesterzwammen (150 gr)
  • 1 rode paprika
  • 1/2 tl kerriepoeder
  • 1 bouillonblokje
  • 1 blik kokosmelk (400 ml)
  • 1 el sojasaus, minder zout
  • 2 el amandelschaafsel

Bereiding:

Verhit de olie in een wok of soeppan. Bak de in reepjes gesneden oesterzwammen en de in stukjes gesneden paprika 3 min. Voeg de kerriepoeder toe en bak nog 1 min.

Voeg het bouillonblokje met 400 ml water toe en breng aan de kook. Doe de kokosmelk en de sojasaus erbij en breng nogmaals aan de kook.

Rooster ondertussen in een droge koekenpan het amandelschaafsel goudbruin en schud op een bord.

Breng de soep op smaak met extra sojasaus of zout en peper. Schep de soep in vier kommen en bestrooi met het amandelschaafsel.

View original post

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in Lekker!, Recepten en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Kokossoep met oesterzwam

  1. minoesjka2 zegt:

    he, wat leuk dat je mijn recept herblogt🙂 hoop dat jij en je lezers net zo genieten van deze soep, als ik gedaan heb🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Rob Alberts zegt:

    Lekker!
    Op een gewone doordeweekse dag mag dit lekkere recept ook vast wel gemaakt en gegeten worden.

    Smakelijke groet,

    Liked by 1 persoon

  3. Plato zegt:

    Het lijkt me een lekker soepje. En in elk geval heel bijzonder.

    Liked by 1 persoon

  4. Hmmmm ja….dat lijkt heerlijk dus die sla ik op. Dank je wel.

    Like

  5. Mrs. T. zegt:

    Ik houd niet van kokos. Jammer!

    Like

Geef een reactie

