Rondje tuin

Hommel vingerhoedskruidl

Hommel vingerhoedskruidl

Ik ben blij met mijn tuin. Zo mag een tuin eruit zien. Bloemen die het doen zonder teveel extra zorg als mest en water. Mijn grasveld is een groenveldje. Er groeien ook paardebloemen, pinksterbloemen en andere kleurige bloeiers. Het mag in mijn tuin en het is groen. Vingerhoedskruid mag er uitbundig groeien. Dat mocht toen de kinderen klein waren en nu ook. Vingerhoedskruid is giftig. Dan moet je wel een paar stengels naar binnen werken. Ik neem aan dat je (klein)kinderen in de gaten houdt en vertelt wat wel en niet mag. Ik geniet van de hommels die in en uit de vingerhoedjes kruipen.
Jouw tuin: hoe moet die eruit zien?

imageimage

Hommel vingerhoedskruidl

Hommel vingerhoedskruidl

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in persoonlijk, Tuin en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Rondje tuin

  1. jeer zegt:

    Staart,

    Zo’n tuin kan ik zeker waarderen, de digitalis groeide vroeger rijkelijk in mijn tuin, naast stinkende gouwe, teunisbloem, look zonder look, speenkruid, balsemien, brandnetel en zevenblad. Het laatste werd wel meer en meer een plaag. Er stonden ook wel min of meer gecultiveerde planten in, maar ik was zeker een liefhebber van wilde planten.
    Hieronder een link met enkele plaatjes van mijn tuin vlak voordat ik verhuisd ben.
    http://haiku–blog.blogspot.nl/2012/06/verhuizing.html

    Groetjes,

    jeer

    Liked by 1 persoon

  2. Rob Alberts zegt:

    Steeds meer laat ik groeien en bloeien wat vanzelf opkomt.
    Tussen de tegels van mijn terras zaai ik zelfs planten in.

    Wilder en ruiger wordt mijn tuin.
    Ik geniet er van.

    Zomerse groet,

    Liked by 1 persoon

  3. gewoonanneke zegt:

    Ja bij mij mag een deel ook zijn gang gaan zeker achter in de tuin, is net een oerwoud. Verder alleen de hoge in het oog springende onkruiden verwijder ik wel. Het mag van mij een chaotische orde zijn.

    Liked by 1 persoon

  4. Ik zou direct ongelooflijk aan het werk gaan . 😄😄😄😄.

    Liked by 1 persoon

  5. Plato zegt:

    Mijn tuin is recentelijk opgeknapt en van nieuwe tegels voorzien. De vijver bleef, de buitenkant is ook nog tuin en er is een binnentuin waar je rondjes omheen kan lopen. Er staan veel kruiden in. En tomaat. En vijf struikjes andijvie (van de AH potjes). Ook de digitales staat er met nog een topje vingerhoedjes. Daartussendoor: moederkruid, punt-hederik, siernetel, engels gras, vlinderstruiken, acuba. allerlei kruipplantjes en nog wat planten waar ik de naam even niet meer weet of nooit geweten heb. Bijvoorbeeld die plant die elk jaar weer opkomt (rood-paarse bloemen op groen-grijze bladeren en stengels. Ze groeien het best op zandgrond; ik heb ze nog uit de tuin van mijn moeder). En oh ja, de appelboom die ik van mijn broer kreeg en die nu centraal in de tuin staat. Hij dient ook als vogelvoederplaats omdat mijn grote Esdoorn weg moest (te hoog, te gevaarlijk). En…en..en…. Ho… dit wordt te lang!!
    OK.

    Liked by 2 people

Geef een reactie

