The Who

Donderdag was ik in het Ziggodome bij het concert van The Who. Wat een heerlijke terug in de tijd! Enthousiaste ouwe rockers. De drummer (bleek zoon van Ringo S. te zijn) vond ik helemaal toppie

Schitterend concert (jammer dat vriend niet helemaal fit was en de treinen naar Groningen niet reden. Ik ging naar Schiedam en had geen enkel probleem. Vriendje was om 4.30 thuis 😦 ).

Vraag:  Wat ik jammer vind. is dat de muziek zo ontzettend hard is en de lichten zo fel. Ik heb altijd mijn zonnebril mee en koop de volgende keer oordoppen. Weet iemand waarom het zo hard moet?

 

 

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in concert en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op The Who

  1. Ria B zegt:

    Muziek moet je beleven zeggen ze.
    Toen ik je geluid beluisterde….dacht ik terug aan het concert gan de Moody Blues waar wij waren.
    Voor de pauze was het geluid zo hard en schel dat er veel mensen op stapten.
    Na de pauze was het geluid prima….wel hard… Maar ach dat hoort erbij.

    Liked by 1 persoon

    • staartje zegt:

      Tja…. volgens mij is het wat zachter mooier. Maar het is inmiddels een verplichting. Mijn zonen zeggen ook dat ik oordoppen moet kopen (beiden werkzaam in de muziek/geluid). Volgens mij moeten bands gewoon het geluid zachter zetten. Maar ja, het zal wel uitdraaien op doppen kopen

      Liked by 1 persoon

      • Rob Alberts zegt:

        Een begrenzer op de geluidsinstallatie lijkt mij zinvol.
        Vreemd om oordoppen mee te moeten nemen.

        Ik ben mijn oordoppen kwijtgeraakt.
        Jij herinnert mij er aan om nieuwe aan te schaffen.

        Stille groet,

        Liked by 1 persoon

  2. Plato zegt:

    Al die popgroepen leven van jongeren en protestgevoelens. Dat moet hard. Het geeft aan dat de oude rockers niet zijn meegegaan met hun vaste toehoorders. Fijn dat er oordoppen zijn.
    Was dat Zak Starkey aan drums? Al die beatlejongens doen precies wat hun papa deed. Alleen Julian Lennon doet nu heel andere dingen.
    Fijn dat je het concert mooi vond.

    Liked by 1 persoon

  3. Plato zegt:

    Ik ga nog even door met reageren omdat je online bent. Ik mag die lijst met likes graag zien groeien in mijn inbox 🙂 Klikken staart…..klikken.

    Liked by 2 people

  4. Harrij Smit zegt:

    Dat vraag ik mij ook al jarenlang af. Een deugdelijk antwoord heb ik nog nooit gevonden, maar het lijkt erop dat geluidsinstallaties zo hard moeten staan als ze kunnen – kennelijk zijn geluidstechnici zo macho dat ze alleen maar met gas op de plank hun ego willen presenteren.
    Helaas mis je daardoor altijd en overal de subtiliteit en schoonheid van muziek 😦

    Liked by 2 people

    • staartje zegt:

      Ik zal het mijn zoon geluidstechnicus eens vragen……. 🙂 Het is jammer…..

      Liked by 2 people

      • Harrij Smit zegt:

        Ja – voel hem maar eens goed aan de tand. Er wordt zó veel zó nodeloos mee verziekt… 😦

        Liked by 2 people

      • staartje zegt:

        Antwoord van zoon2: Nu even waarom het geluid op een bepaalde volume staat. Ten eerste maken mensen vaak een fout met wat hard is en wat schel is. Als je geluid hebt en vooral het hoger staat harder in verhouden met de rest van de tonen. Doet dat pijn in de oren dit hoeft echter niet te beteken dat het ook echt hard staat! Dit geld voor goedkope speakers die je tegenkomt in kleine kroegen en zo! (Waar het ook vaak nog hard staat) Maar waarom moet het in de ziggodome zo hard? Omdat het idee dat het geluid om deken over je heen valt. Zodat je echt in de muziek op gaat. Als je het zachter zet zal je merken dat mensen minder aandacht hebben voor de band. Tevens is het ook niet de bedoeling om met elkaar te praatten maar gewoon van het concert te genieten. Verder valt het kwa slechtheid voor de oren wel mee als het niet dagelijks is.

        Liked by 1 persoon

  5. Mrs. T. zegt:

    Een collega van mij was ook en die was superenthousiast. Al vond hij het ook hard (maar hij had wel oordoppen). 😉

    Liked by 1 persoon

  6. Rob Alberts zegt:

    Wil je aan Zoon2 vragen wat hij van gehoorschade weet.
    Ik betwijfel of hij gelijk heeft.
    Gehoorschade is daar en bij blijvend!

    Zonnige groet,

    Like

  7. gewoonanneke zegt:

    Ja dat harde geluid, was pas ook bij een Feestweek en ging bij het podium foto’s maken voelde gewoon alles trillen aan me. Lijkt met niet erg gezond om daar altijd zo dicht bij te zijn. Schijnt er bij te horen maar de diepe zin ontgaat me. Leuk zo’n concert die oude groepen doen het allemaal nog steeds goed zo. Blijft ook goeie muziek.

    Liked by 2 people

Geef een reactie

