KOMKOMMERTIJD

KOMKOMMERTIJD

Als kranten met vakantie zijn
dan krimpt de wereld, voor heel even
blijft het nieuws dichtbij en klein
en raakt het aan mijn eigen leven

komkommertijd

 

 

hoor ik van jouw wel en wee
jouw liefde, zorg en spijt
en loom beweeg ik daarin mee
weldadige komkommertijd

Teun Klumpers, het vijfde seizoen

Ik wens een ieder een fijne komkommertijd toe!

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in Gedichten en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op KOMKOMMERTIJD

  1. gewoonanneke zegt:

    Jij ook, ja het is rustig overal. Behalve mijn echte komkommers die groeien goed, daar is het gelukkig wel/geen komkommertijd.

    Liked by 1 persoon

  2. Moniek Baars zegt:

    Mooi gedicht. Vooral dat ‘raakt het aan mijn eigen leven’.
    Dank

    Liked by 1 persoon

  3. Kakel zegt:

    Jij ook een fijne komkommertijd. En dat het je maar bakken vol inspiratie met opleveren!

    Liked by 1 persoon

  4. Mrs. T. zegt:

    Mijn moeder zegt altijd dat het leven goed is als het saai is. Ik hoop daarom op een saaie komkommertijd.

    Liked by 1 persoon

  5. Harrij Smit zegt:

    Dank je… en neem er zelf ook √©√©nūüôā

    Liked by 1 persoon

  6. jeer zegt:

    Staartje,

    Geniet van deze “onbekommertijd”!

    Groetjes,

    jeer

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

