boekthema’s

De Drentse literatuurclubs lezen dit jaar Het Hout van Jeroen Brouwers. Sexueel misbruik: niet mijn thema. Net zo min als steil gereformeerd en de negatieve moederboeken ( Van Dis, ’t Hart). Romans met historische thema’s en informatie over cultuur hebben mijn voorkeur. Ik ben bijvoorbeeld dol op de Indieboeken van Hella Haasse en Van Dis.

Nog maar even denken of ik Het Hout ga lezen. Poll:

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in Boeken. Bookmark de permalink .

3 reacties op boekthema’s

  1. Kakel zegt:

    Het Hout zou ik zelf nooit gaan lezen en daar heb ik een goede reden voor… Bovendien ben ik niet iemand die zich met tegenzin door een boek worstelt. Met religie heb ik ook niets. Historie daarentegen weer wel!

    Liked by 1 persoon

  2. Plato zegt:

    Ik ken Het Hout niet. Dus daar heb ik ook geen mening over. Ik koop nog maar zelden een nieuw boek en als ik er wel een koop moet ik het meestal bestellen omdat het niet in voorraad ligt. De biografie van Vasalis vond ik zeer de moeite waard. Nu lees ik een heel oud boek ‘Zaans Binnenhuisje’ dat begin vorige eeuw werd geschreven door Famke (een Zaanse feministe) die zich indertijd presenteerde als gewone huisvrouw maar dat beslist niet was. Daarvoor moest je bij mijn opoe zijn, maar ja… die schreef geen boeken.
    Ik val nog wel eens voor een mooie dichtbundel en daarbij maakt het me niet uit of die van de rommelmarkt komt (ooit daar gekocht: Helene Schwartz) of nieuw is.
    Van belang vind ik nog steeds (steeds minder medestanders): de geur van het boek.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

