Betteraves

imageLa table de Margot is een restaurantje waar we vaak aanschuiven. Toeristen komen er nauwelijks. Fransen des te meer. La table is een schilderachtig restaurantje in een oud kruidenierswinkeltje. Het ziet er binnen leuk uit, maar ik kom voor het eten.Een aantal oudere dames zwaaien de scepter in de keuken. Ik  kies altijd een bordje compleet.

imageDan krijg je een soepje, een stuk taart, sla en iets van couscous. De laatste keer was het een koud soepje van betteraves. Gezien de kleur en de smaak moesten dat wel rode bieten zijn. Gezien de tropische temperaturen ga ik dat maar eens klaarmaken. Dit (Franse) recept lijkt in de buurt te komen.

( http://www.marmiton.org/recettes/recette_veloute-froid-de-betteraves_17805.aspx )

image

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in Lekker!, Provence 2015, Recepten en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Betteraves

  1. Melody zegt:

    en? smaakte het?

    Liked by 1 persoon

  2. Plato zegt:

    Nostalgisch restaurantje zo te zien. Zo een waar de tijd stil lijkt te staan.

    Liked by 1 persoon

  3. Kakel zegt:

    Doet me denken aan een “cafeetje” in Frankrijk waar we in onze fietsvakantie koffie gedronken hebben. De tip kregen we van een andere fietser: een oud vrouwtje schonk koffie/thee/pastis in haar eigen woonkamer. Compleet met lidcactus. Waarom ik die laatste onthouden heb, weet ik ook niet. Gek, dat details ineens tevoorschijn springen in je hoofd.
    Altijd kijken waar de locals gaan eten!
    groetjes Kakel

    Liked by 1 persoon

  4. Rob Alberts zegt:

    Zonder reclame te maken?
    Ik mis het adres …..

    Zonnige zomergroet,

    Liked by 1 persoon

  5. Ferrara zegt:

    Of je nu in Schiedam of de Provence zit, zo leuk om je te volgen. Was weer even in Frankrijk, heerlijk.

    Liked by 1 persoon

  6. Rob Alberts zegt:

    Jammer, ik had het leuk gevonden als je een zaak in Schiedam had beschreven.
    Frans spreek en versta ik niet …..l.

    Vriendelijke groet,

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

