Likes, app, wordpress

IMG_0435De vakantie is een mooie reden om vaker een log te maken en andere logs te bekijken. (ik vind het woord blog prut). Ik kom erachter dat de app die ik al jaren op mijn tablet heb staan veel meer kan dan waar ik gebruik van maakte. Eigenlijk gebruikte ik de app niet. Ik zag dat er reacties waren en ging dan naar mijn log. (beetje blond ja)Met de optie ‘lezer’ is alles snel te zien en te volgen en is het vrijwel facebooken. Sommige webloggers hebben de like-knop uitgezet. Vaak omdat liken als makkelijk en nietszeggend wordt gezien. Ik merkte dat mensen die me liketen en nooit een inhoudelijke reactie gaven me een beetje irriteerden. Met de app heb ik daar vreemd genoeg geen last meer van.

Zelf like ik regelmatig. Ik vind het ook leuk om een reactie te liken en zo te laten zien dat ik het er mee eens ben. Meestal reageer ik ook inhoudelijk. Soms heb ik gewoon niets inhoudelijks te zeggen en like ik wel.

En jullie? App of site? Liken of niet?

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in persoonlijk, web-log en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Likes, app, wordpress

  1. Ik vind Like, Mooi, Prachtig, toch een vorm van waardering🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Ximaar zegt:

    Zelf heb ik een hekel aan Facebook en het Liken. Bij Facebook ben ik inmidels 3 jaar weg en daarvoor gebruikte ik het eigenlijk ook niet. Dat inloggen (en daarmee akkoord gaan met hun bezopen voorwaardes) staat me vooral tegen. Verder is het niet meer dan een website die optimaal gebruik maakt van RSS. RSS is een prima systeem, veel beter dan het zogenaamde volgen. RSS wordt afgehandeld door je browser en je hoeft niet een mailadres daarvoor door te geven, wat voor volgen wel moet.

    Dat liken vind ik ik idd te makkelijk, maar ik hou ook niet van onnodige competities. Om die reden schakel ik ook het waarderingssysteem met sterretjes uit. Nadeel van liken en waarderen is dat mensen hun blogberichten daarop gaan aanpassen. Zelf schrijf ik over fietsen en Alkmaar en als Alkmaar beter scoort dan zou ik misschien wel minder over fietsen gaan schrijven. Ik wil me niet laten beinvloeden op die manier en dan kan ik het ook maar beter uitzetten.

    Die gravatarrommel staat bij mij eveneens uit, ik heb het vermoeden dat Gravatar op een zelfde manier je surfgedrag volgt als Facebook en dat gaat ze niets aan.

    Liked by 1 persoon

    • staartje zegt:

      Grappig. ik laat me er eigenlijk niet veel aangelegen liggen of mensen het waarderen of niet. ik schrijf over wat ik kwijt wil. Niet meer en niet minder. Als mensen inhoudelijk reageren is dat leuk, maar als ze niet reageren is er niets aan de hand. die sterretjes? geen idee waar die zitten

      Liked by 1 persoon

  3. Ximaar zegt:

    Even nagezocht. Bij Insrellingen zit een item Beoordelingen. Daar kan je het ratingsysteem van WordPress inschakelen en krijgen mensen 5 sterretjes onder elk blog te zien, waar ze op kunnen klikken ter beoordeling.

    Liked by 1 persoon

  4. Melody zegt:

    Die app die jij noemt heb ik niet… heb er ook geen behoefte aan.
    Ik vind het liken wel leuk net als het ontvangen van reacties, die ik ook altijd beantwoord.
    Maar ik hang me er niet aan op…. ik plaats op mijn blog wat ik kwijt wil en als er geen reacties komen is het goed, komen ze er wel is het ook goed. het aantal reacties/likes is voor mij dus niet bepalend of ik blog of niet….
    In sommige gevallen like ik alleen, maar meestal neem ik wel ff de tijd om de post te lezen en te voorzien van een reactie.

    Liked by 1 persoon

  5. Plato zegt:

    Ik heb geen app want geen mobiel etc. En liken vond ik op den duur storend omdat ik liever een inhoudelijke reactie heb. En als er niks te zeggen is, dan liever maar helemaal niets. Maar goed, dat is persoonlijk. Ik krijg van een aantal mensen een mailtje binnen dat er een blogje is en op een of andere wijze zie ik ook wie op zijn eigen blog een like heeft gezet n.a.v. een antwoord van mij. Hele ritsen krijg ik en die klik ik in één vrolijke ruk naar de filistijnen.

    Ik beweer trouwens niet dat ik apps niet nuttig vindt. Toen zoon en ik in Londen waren, raakten we de weg nooit kwijt omdat de app ons die feiloos wees. Een andere app was zo aardig om ons op het spoor van restaurants te brengen. Dat zijn nuttige dingen.

    Ik vind het wel jammer dat je tegenwoordig haast richting facebook en apps wordt gestuurd door instanties. Heb je die dingen niet, dan is de suggestie dat je wat zou missen. Mijn ervaring is echter dat het meestal gaat om flinterdunne items die ik goed kan missen.

    Liked by 1 persoon

  6. Ferrara zegt:

    Ik heb twee blogs, een voor de schrijverij en een voor mijn hobby om foto’s te maken van objecten op en rond de deur. Ik zit niet op FB en app niet. Zelf like/vind ik leuk nooit, ik reageer liever al is het soms maar met een enkel woord. Op mijn blog reageer ik lang niet altijd terug om te voorkomen dat het reactie op reactie geeft en je blog een soort chatsite wordt. Ik bedank meestal, als de reacties zijn gestopt, collectief voor de aandacht. Op gerichte vragen probeer ik antwoord te geven. Met het relaas van Ximaar kan ik het geheel eens zijn.

    Liked by 1 persoon

  7. minoesjka2 zegt:

    Beide, app en site. Maar met de app reageer ik bijna niet, op de site wel. Trouwens, ik ga niets verzinnen om maar te reageren, ik wil wel een serieuze reactie achter laten.

    Liked by 1 persoon

  8. Kakel zegt:

    Liken associeer ik met FB en daar zit ik niet op. Ik heb het ook niet aan staan op mijn blog. Soms like ik een blog, meestal laat ik een geschreven reactie achter. Ik heb niet zo’n behoefte aan apps. Ik red me prima zonder!

    Liked by 1 persoon

  9. Ik like altijd als ik een reactie plaats, tenzij het niet iets is om te liken en dan vermeld ik dat ook in mijn reactie. Ik reageer meestal terug op reacties bij mij. Soms alleen een likeje als er niet echt een antwoord nodig is, maar dat ik toch wil laten weten blij ben met de aandacht die het logje en ik dus krijg. De WP app heb ik op I-Pad en telefoon, maar ik vind mijn laptop gebruiken fijner!
    Fijne dag!

    Like

  10. gewoonanneke zegt:

    Ik heb geen app kan wel blogs lezen op mijn tablet maar beantwoorden doe ik meestal op de computer. Ik kies ook wel eens voor like als teken dat ik het gelezen heb. Kan ook niet overal altijd reacties geven.

    Like

Geef een reactie

