Oxymoron

oxy

In nieuwe klassen laat ik studenten zich vaak voorstellen met een oxymoron. Deze bestaat  uit een bijvoeglijk en een zelfstandig naamwoord die tegengesteld zijn en de persoon beschrijven.
Ik stel mezelf vaak voor als

een rommelige perfectionist
een luie sporter of
een actieve luiaard

Ik wil graag weten wie jij bent, dus stel je hieronder voor met een oxymoron

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in Taal en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

26 reacties op Oxymoron

  1. gewoonanneke zegt:

    Ik ben een geordende chaoot😉

    Liked by 1 persoon

  2. Ferrara zegt:

    Ooit gehoord op een terras; Een dromende realist, vind hem wel op mezelf van toepassing.

    Liked by 1 persoon

  3. Melody zegt:

    Ohjeeee St@@rtje… wat roep jij op😉

    Er zijn veel oxomorons (of is het oxymoronen) op mij van toepassing…

    De 1e die als meest typerende in mij opkomt is :

    Depressieve optimist.

    Liked by 1 persoon

  4. ria zegt:

    Actieve luiaard zou me wel liggen🙂
    Lieve groetjes, Ria

    Liked by 1 persoon

  5. Ximaar zegt:

    Een luie zwerffietser.

    Liked by 1 persoon

  6. Kakel zegt:

    Ik voel me een volwassen kind :-))

    Liked by 1 persoon

  7. Rob Alberts zegt:

    Een depressieve optimist.

    Vrolijke groet,

    Liked by 1 persoon

  8. Gerbie zegt:

    Een pragmatische idealist

    Liked by 2 people

  9. egoecho zegt:

    Een schaduwrijke zonaanbidder.

    Liked by 2 people

  10. Plato zegt:

    Een humoristische grijskijker.
    Een huiselijke natuurliefhebber.
    Een kinderlijke bejaarde.

    Dit zijn mijn uitspraken en daar moet je het dus mee doen.🙂

    Liked by 1 persoon

  11. Plato zegt:

    Nou ja, ’t is voor een vooruitstrevend staartje.

    Liked by 1 persoon

  12. Lenjef zegt:

    een zinloze schrijver.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

