Zakjes met water -ewk 7

Peeters zakjes waterPlastic zakjes (waarschijnlijk van de HEMA) met water erin. Is dat nu kunst? Ik vind dat het werk van Henk Peeters dat zonder meer is. De zakjes zijn allemaal gevuld met een gelijke hoeveelheid water en spiegelen zo het licht. Bovendien is het zwarte  vlak ook een schitterende, zich herhalende vorm.

Kunst van het gewone, kun je zeggen. dat is precies wat de kunstenaars van de Nul-beweging (internationaal Zero) wilden laten zien. NUL betekende een breuk met Cobra. Herhaling, simpele materialen en spelen met licht waren de kenmerken.

Ik vind het prachtig en natuurlijk is het meestal te zien in mijn favoriete museum in Schiedam. 
Tja en als jij op het juiste moment op dat idee was gekomen, was jij nu een kunstenaar.

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in elke week kunst, Kunst, liesbeth waardeert en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Zakjes met water -ewk 7

  1. Ferrara zegt:

    Heel goed die laatste zin. Je moet het maar bedenken en uitvoeren, natuurlijk. Ik vind het mooi, vooral die kleine adertje die te zien zijn.

    Liked by 1 persoon

  2. ria zegt:

    Wat moet dat schitterend mooi zijn als de avondzon er op schijnt of met dauw bedruppeld in de ochtendzon.
    groetjes, Ria

    Liked by 1 persoon

  3. Plato zegt:

    Je hoort en leest het wel meer. Het gaat meer om de idee dan om wat je ziet. Zie het schilderij van het zwarte vierkant van Malevitsj. Het roept geen warmte, geen emotie bij me op. Soms denk ik: toch knap gevonden, maar dat is het dan ook wel. Sorry.

    Liked by 1 persoon

  4. ja, je moet er maar opkomen! 😀

    deze zakjes vormen inderdaad een mooi geheel!

    Liked by 1 persoon

  5. Waarschijnlijk doet de foto geen recht aan de werkelijkheid. Ik zou het graag in het echie willen zien.

    Liked by 1 persoon

  6. gewoonanneke zegt:

    Dat vind ik altijd met kunst als mensen zeggen dat kan mijn kind ook, maar kom maar eens op het idee dat op zich is al een kunst ;).

    Like

  7. Pingback: Zakjes met water (2) – Nulbeweging | apenstaartjeweblog

Geef een reactie

