Kunst dichtbij – ewk 8

hagen06Afgelopen zaterdag kwam ik terecht in een keramiekatelier waar ook etsen werden gemaakt. De hooglander liet ik al eerder zien in een haiku op zaterdag. Ik ben dol op hooglanders. Zo’n hooglander te water geeft je het idee dat je op safari bent. Deze ets van Han van Hagen vind ik prachtig. Ik word zelf al ongeduldig van dit priegelwerk, maar mooi is het absoluut.

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in elke week kunst, liesbeth waardeert, Opmerkelijk en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Kunst dichtbij – ewk 8

  1. Ja…daar kijk met met respect naar.

    Liked by 1 persoon

  2. Dit is zeker een hele mooie ets.

    Liked by 1 persoon

  3. Ferrara zegt:

    Hooglanders, zo ruig, maar door die pony op hun voorhoofd ook kwetsbaar om te zien.

    Liked by 1 persoon

  4. Melody zegt:

    Inderdaad prachtig….. en sommige priegelwerk vind ik prachtig, ander daarentegen verafschuw ik …. voor elk wat wils toch, de sky is the limit

    Liked by 1 persoon

  5. Plato zegt:

    Da’s heel mooi inderdaad.
    Ik heb vorige week op een rommelmarkt nog vrij goedkoop een ets gekocht van Cornelis Brandenburg (Lijnbaansgracht Amsterdam). Niet modern. Uit 1913, een oud exemplaar in de originele lijst. Die avond keek ik op Catawiki. Werd eenzelfde, maar nieuwer, exemplaar geveild voor 130 euro. Is in feite meer waard. Maar het was het plaatje zelf dat me trof. Twee mannen trekken een kar tegen de besneeuwde brughelling. Heb ik vroeger zo gezien. Ets en ik vonden elkaar meteen aardig.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

