Rijksmuseum – ewk 10

poppenhuis_petronellaoortmaIk was 10 toen ik met mijn tante voor het eerst naar een museum ging. Natuurlijk gingen we naar de Nachtwacht, maar de poppenhuizen maakten een onvergetelijke indruk op mij. Mijn plezier in musea is daar begonnen. Als ik in het Rijks ben, loop ik er altijd even langs. Ik heb iets met poppenhuizen.

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in elke week kunst, liesbeth waardeert, persoonlijk. Bookmark de permalink .

8 reacties op Rijksmuseum – ewk 10

  1. Poppenhuizen zijn echt mooi hoor, zouden de meisjes van tegenwoordig, er nog mee spelen?

    Liked by 1 persoon

  2. Ferrara zegt:

    Je kunt er eindeloos naar kijken en steeds ontdek je andere zaken.

    Liked by 1 persoon

  3. ik heb er nooit één gehad, ook niet gemist, geloof ik🙂

    Like

  4. minoesjka2 zegt:

    Wat leuk zeg!! Ach, de meeste kinderen hebben nu eenmaal meer met poppenhuizen dan met de Nachtwacht🙂 Ik zelf heb trouwens meer met beelden dan met schilderijen, maar dat is weer wat anders.

    Liked by 1 persoon

  5. gewoonanneke zegt:

    Ja dat is ook leuk. In Gouda hadden ze destijds een winkel waar ze al die dingen voor in poppenhuizen verkocht. Zo mooi om daar rond te kijken.

    Liked by 1 persoon

  6. Pingback: Het huis aan de gouden bocht – Jessie Burton | apenstaartjeweblog

Geef een reactie

