Cadeautje in de bus

Michhiel DierksGisteren vond ik een pakje in mijn brievenbus. Ik ben dol op pakjes en ik vroeg me af wat het kon zijn. Ik had niets besteld toch? Het voelde als een boek en het was een boek! De historische roman van collega-blogger Anne Mieke Vermeulen: Machiel Dierks, het leven van een dagloner. Ik had het boek gewonnen. Leuk zo’n verrassing in je brievenbus. Dank je wel Anne Mieke!

Ik ken het boek van Anne Mieke via haar blog. Daar vertelt ze over het boek en de bronnen die ze gebruikt heeft.  Ontzettend leuk om te volgen. Ik ben dol op historische romans…… ik nestel me even in een hoek met dat boek. Tot later🙂

Miechiel DMeer informatie

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in Boeken, Boeken 2015-2016, Boeken van webloggers. Bookmark de permalink .

9 reacties op Cadeautje in de bus

  1. Kakel zegt:

    Het boek lijkt me meer dan de moeite waard om te lezen! Ik zet het op mijn leeslijstje.
    Leuk dat je het boek gewonnen hebt: dubbel leesplezier.
    Lieve groet

    Liked by 1 persoon

  2. rietepietz zegt:

    Dát is nog eens een leuke verassing! Heel veel leesplezier.

    Liked by 1 persoon

  3. Wat ontzettend leuk gedaan, dat filmpje en geweldig dat je dat boek gewonnen hebt. Veel plezier ermee

    Liked by 1 persoon

  4. Leuk om een iets te winnen hoor, vel leesplezier gewenst.

    Liked by 1 persoon

  5. Melody zegt:

    altijd mooi zulke cadeautjes, geniet ervan, het is je gegund.

    Liked by 1 persoon

  6. Ferrara zegt:

    Wat een leuke presentatie. Je krijgt zo zin in dat boek.

    Liked by 1 persoon

  7. staartje zegt:

    Ik ben al over de helft. leuk in het boek is, dat er originele bronnen zijn opgenomen, zoals ‘een proclamatie van de koning’. Dat maakt dat ik beelden krijg bij het verhaal.het boek behandelt o.a. de strijd tussen de katholieken en protestanten in de negentiende eeuw. Tijdens het lezen, realiseerde ik me, dat ik wel een erg ‘protestantse bril’ draag.

    Liked by 1 persoon

  8. Rob Alberts zegt:

    Graag lees ik verder over jouw leeservaringen.

    Nieuwsgierige groet,

    Liked by 1 persoon

    • staartje zegt:

      Ik heb het met plezier gelezen. In een ruk uit. Mooie cliffhanger aan het eind. Leuk dat er ook wat echte bronnen in het boek zitten en dat je het verhaal vertelt vanuit verschillende hoofdpersonen. Makkelijk leesbaar. Geeft een mooi beeld van het leven in Brabant in de 19e eeuw. Tijdens het lezen realiseerde ik me dat toch een ‘protestantse ‘bril op had. Veel feiten in het boek waren mij niet bekend. Ik kijk uit naar deel 2,3 en 4.. Zie ook: https://mieksschrijversblog.wordpress.com/het-boek/

      Liked by 2 people

Geef een reactie

