Haiku – 20151107

witte wieven
Mist: witte wieven
schemerig licht; zon breekt door
bedwelmende herfst

haikuzaterdagbadge1Haiku op zaterdag is een idee van Marion Driessen.
Op haar log vind je alle informatie

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in Haiku op zaterdag en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Haiku – 20151107

  1. Pingback: Haiku Zaterdag | Doldriest

  2. De mystiek van de herfst mooi beschreven, Liesbeth. Ik loop met je mee en verwonder me.
    Fijn weekend!

    Liked by 1 persoon

  3. Melody zegt:

    Mooi weer dame !
    Die mist heeft altijd weer iets mysterieus he

    Fijn weekend.

    Liked by 1 persoon

  4. Kakel zegt:

    Witte wieven…klink een stuk po√ętischer dan mist!

    Liked by 1 persoon

  5. tagrijn zegt:

    Altijd lastig om een goedlopende haiku te schrijven waarmee je ook nog iets vertelt. Goed geslaagd!

    Liked by 1 persoon

  6. Rob Alberts zegt:

    Ik herinner mij verhalen over Witte Wieven op de heide uit mijn jeugd …..

    Herfstige groet,

    Liked by 1 persoon

  7. staartje zegt:

    Ook Sint had last van de ‘witte wieven’Ze waren mooi in de Sint-aankomst verstopt

    Like

  8. staartje zegt:

    Uit het AD: De NTR laat in een reactie aan de NOS weten dat de redactie altijd probeert op een speelse manier om te gaan met de plaatselijke verhalen rond de plek van de intocht, in dit geval Meppel. Bij het Sinterklaasjournaal hoort ook een lespakket. Zo kunnen scholen verder ingaan op de thema’s die aan bod komen en kunnen kinderen er ook nog iets van leren.

    Like

  9. Liesbeth zegt:

    Mooi! Ik voel het gewoon!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

