13 november 2015

2015 11 13

Het is moeilijk alles zomaar in woorden te vatten, maar probeerde het toch maar even. Slaap wel allemaal. Droom zacht.’

Dit is een bericht van een zoon van een collega op 13 november 2015 . Dit jaar een ‘echte, zwarte’ ongeluksdag. Ik sluit me bij zijn woorden aan.

Peace_4_Paris_20151113We zullen saamhorigheid moeten uitstralen. Laten zien, voelen waar het echt om gaat. Niet oordelen op  hoe je eruit ziet of wat je gelooft. Het gaat om hoe je handelt.

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in nieuws, politiek en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

25 reacties op 13 november 2015

  1. De woorden van de gasten in het ingelaste Pauw gisteren hebben diepe indruk op mij gemaakt.
    weloverwogen, weldoordacht, respectvol, bemoedigend, in de kern…alle bewondering voor mensen, die ergens voor staan en niet uit zijn op persoonlijk gewin…..althans, zo kwam het bij mij binnen

    Liked by 1 persoon

  2. Ria B zegt:

    Vrijdag de dertiende, net begonnen , piet het ziekenhuis in,
    Die avond zette ik de tv aan en viel midden in ..iets…in Parijs.
    Te moe om lang te kijken jeetje wel 9 doden…waarschijnlijk een gijzeling….toch naar bed.
    Volgende dag zei Eveline tegen me Ria heb jij de TV aan, nee dus.
    Ik heb hem aangezet , zag beelden voorbij komen , hoorde wat er gebeurd was en ik brak.
    Al jaren besef ik dat wij een generatie zijn die zonder oorlog zijn opgegroeid en oud geworden zijn in vrede.
    En ik lees je bericht en het verwoord hoe ik me voel.
    En toch.. Ik wil leven zonder angst, ik wil leven met hoop .
    En ik laat me dat niet afnemen door een stel barbaren.
    En ik hoop dat ze ooit in hun heilge boek iets lezen over liefde, het zal er zeker instaan.

    Liked by 1 persoon

  3. staartje zegt:

    Schouder aan schouder gaat het ons lukken, Ria. Margriet raadde Pauw aan vAn gisteravond. Ik heb het teruggekeken en ben diep onder de indruk. Dat geeft me moed. Je hebt volgens mij genoeg aan Piet en jezelf. Kijk eens de intocht van Sinterklaas terug, als ik iets mag aanraden. Dat heb ik gister gedaan en daar werd ik heel blij van. Het goede wint altijd…..altijd. Warme knuffel voor jou. Keep strong.

    Like

    • Ria B zegt:

      Ik heb een klein stukje gezien staart van de intocht…je weet dat zwarte piet mn jeugdliefde was, dus ja…toch even kijken.
      En dan zie ik mensen..die op een kinderfeest luidkeels roepen weg met zwarte Piet…en zie de zwarte Pieten deze mensen negeren en doorgaan om er een kinderfeest van te maken.
      Ik vraag me dan af…wie is hier de domme zwarte….welke malloot haalt het in zn hoofd om dit zielige gedoe ten toon te spreiden…zeker als je weet dat slechts een paar 100 kilometer verderop nog grotere malloten een werkelijk drama aangericht hebben..
      Dat de tranen me over de wangen rolden toen ik de beelden uit Frankrijk zag…oke
      Buigen voor dit soort…nooit.

      Ik ga even Pauw bekijken !

      Liked by 1 persoon

      • staartje zegt:

        Nou om die Pieten gaat het. Laten zien…… Mijn zoon was in Groningen met een Amerikaanse band. Ook zij zagen de Sint. Er was ook een donker bandlid. hij voelde zich niet gediscrimineerd. Wel vroeg hij zich af waarom donkere mensen niet Piet speelden. 😉 🙂

        Like

      • Ria B zegt:

        Ik had rood haar vroeger en werd daar mee gepest….
        Wat denk jij wat er gebeurde toen dat liedje een hit wer…meisjes met rode haren die kunnen kussen enz enz.
        Joh ik ben daar sterker door geworden.
        Zou ik net zo mallotig zijn dan zou ik nu bij het kruidvat staan roepen …..weg met de rode haarverf…weg met de nep rooie 😂😂😂😂😂

        Liked by 1 persoon

      • staartje zegt:

        Oeps…. Ik ben een nep- rooie geweest 🙂 🙂 Ben nu sinds kort gewoon grijzig…. 😺🐸😜

        Liked by 1 persoon

  4. Ferrara zegt:

    Na de aanslag op Charlie had ik dagen een onrustig gevoel en was misselijk. Dat heb ik nu weer. Ook ik keek Pauw, dergelijke uitzendingen geeft de burger moed.

    Liked by 1 persoon

  5. Ferrara zegt:

    moet geven zijn natuurlijk.

    Liked by 1 persoon

  6. Kakel zegt:

    Wat me elke keer bij die vreselijke aanslagen weer moed geeft, is de spontaan opkomende saamhorigheid van de mensen. Iedereen is tegen de “geweldenaars” en staan zij aan zij: moslims, christenen, Joden…omdat we ménsen zijn. Samen zijn we sterk en dat moeten we blijven.
    Ik heb nooit bij een groep willen horen. Dat was/is mijn manier om te overleven. Als je nergens bijhoort, kun je ook niet buiten de boot vallen.
    Lieve groet

    Liked by 1 persoon

  7. gewoonanneke zegt:

    Ja er zijn bijna geen woorden voor zoveel verdriet

    Liked by 1 persoon

  8. ria zegt:

    Samen staan we sterk
    ook zonder geloof of kerk.
    samen met hoop en liefde aan het werk

    lieve groetjes, Ria

    Liked by 1 persoon

  9. minoesjka2 zegt:

    Het is niet te snappen……………

    Liked by 1 persoon

  10. Mrs. T. zegt:

    Mooi logje dit. En ik denk/hoop dat deze verschrikkingen uiteindelijk toch nog iets goeds op zullen gaan leveren.
    En ga nu die aflevering van Pauw kijken.

    Liked by 1 persoon

  11. tagrijn zegt:

    Ik kan me die reactie heel goed voorstellen. Alsof je zelf een klap op je kop hebt gekregen. Maar toch mag je eigenlijk niet zo reageren. Want dan hebben ze je al voor de helft.

    Like

  12. Plato zegt:

    Voor met name het Christelijk volksdeel is het toch makkelijk om hier een advies te geven. De wereld zou toch moeten draaien om liefde en vergevingsgezindheid? Daar ben ik het natuurlijk mee eens. Maar dan is het vreemd om na die afschuwelijke aanslag in Parijs politici te horen zeggen: dit vraagt om wraak. En dan wordt er ook gewroken en niet zo zuinig ook.
    Zolang dit ons uitgangspunt is, zal de wereld in oorlog blijven. We moeten dus zowel gedupeerden opvangen, aangevallenen verdedigen en de vijand met uitgestoken hand tegemoet gaan.
    Kan daar even beleid op worden gemaakt?

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

