Station Arnhem -ewk 13

Arnhem CS1Ik ben een van de gelukkigen die hier regelmatig in- en uitstapt. Ik vind het een prachtig gebouw en loop er met plezier even rond als ik op de trein moet waachten.

Morgen wordt het  (na bijna 20 jaar bouwen)geopend en dat is heel lang. Er is wel iets heel moois voor teruggekomen.

Links:

Arnhem CS1 Arnhem CS 4 Arnhem CS 3

 

 

 

Links:

http://www.arnhemcentraal.nu/actueel/welkom-in-jouw-nieuwe-stationshal/

http://www.volkskrant.nl/recensies/nieuwe-station-arnhem-plooit-glooit-en-stroomt~a4187987/

 

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in architectuur, elke week kunst, liesbeth waardeert en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Station Arnhem -ewk 13

  1. Het mag dan 20 jaar hebben geduurd voor het klaar was, maar dan heb je ook wat hè?

    Liked by 1 persoon

  2. Rob Alberts zegt:

    Prachtig blog van een mooi station!

    Vriendelijke groet,

    Liked by 1 persoon

  3. ria zegt:

    Jaren geleden dat ik er was. Wat is het mooi geworden. Je hebt er een pracht log van gemaakt.

    Groetjes, Ria

    Liked by 1 persoon

  4. Kakel zegt:

    Ik heb alleen het bovenste filmpje bekeken: vind het echt een prachtig gebouw. Van de buitenkant lijkt het veel op R’dam CS, maar van binnen…wat een licht!

    Liked by 1 persoon

    • staartje zegt:

      Ik zet die filmpjes er ook voor mezelf neer om ze later makkelijk te vinden. Het kost denk ik wel een uur om ze allemaal te bekijken. Rotterdam CS kom ik elke week: een prachtig station! Arnhem is wat organiser, ronder, meer golven. Het doet me wel wat denken aan Calatrava en de Sagreda familia. Gelukkig is dit station nu wel af…….😀😂🙂

      Like

  5. gewoonanneke zegt:

    Ik zag er vanavond op tv toevallig een stukje over. Ziet er heel mooi uit. Wordt vanavond als ik het goed heb geopend officieel. Een bezoekje waard.

    Liked by 1 persoon

  6. minoesjka2 zegt:

    Zag het inderdaad ook op tv. Weet niet of ik het wel echt mooi vind.
    Ach, ik ben en blijf wat chauvinistisch hoor, vind het station in Rotterdam toch de mooiste🙂

    Liked by 1 persoon

    • staartje zegt:

      Ik vind Rotterdam prachtig. Ruim, groot, overzichtelijk, licht en een geweldig plein met hal. Dat ronde, dat hoogtverschil, die twist, dat staal in Arnhem. Dat is geweldig. Als ik echt MOET kiezen, kies ik Arnhem #sorry😉 😉😗

      Liked by 1 persoon

  7. Plato zegt:

    Dat is de wachtruimte ver voorbij. Ik ga er beslist eens kijken en proeven.

    Liked by 1 persoon

  8. Pingback: Station Arnhem2- ewk 15 | apenstaartjeweblog

Geef een reactie

