Eline Vere – eerste zin

Zoals eerder geschreven, houd ik de eerste zinnen bij van de boeken die ik heb gelezen.

Eerste zin Eline Vere:

Eline VereMen verdrong zich in de, tot kleedkamer ingerichte, eetzaal. Voor een psyché stond Frédérique van Erlevoort, met los hangende haren zeer bleek onder een dunne laag poudre-de-riz, de wenkbrauwen als door een enkele penseelstreek zwarter getint.
(prft… dat is een lastige als ik de eerste zinnen wil leren)

Alle eerste regels:

11/11/15   Zilver beschijnt de maan de rijpwitte velden. Over de stille dijk gaat een jonge man.
‘Machiel Dierks, het leven van een dagloner’ Anne Mieke Vermeulen

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in Boeken, Boeken 2015-2016, Eerste zinnen. Bookmark de permalink .

7 reacties op Eline Vere – eerste zin

  1. Kakel zegt:

    Mooie eerste zinnen uit Machiel Dierks. Hier zijn stille dijken genoeg, dus in gedachten zie ik hem lopen. Om de zinnen van Eline Vere te onthouden, moet je wel een echte liefhebber zijn😉

    Liked by 1 persoon

  2. Kakel zegt:

    Liefhebster, in dit geval…

    Liked by 1 persoon

  3. gewoonanneke zegt:

    Wel een mooie zin maar niet de makkelijkste om uit je hoofd te leren. Maar denk alleen al door hem een paar keer te lezen dat ie al meer blijft hangen.

    Liked by 1 persoon

  4. tagrijn zegt:

    Leuk dat je juist Eline Vere noemt; Het is het eerste ‘grotemensenboek’ dat ik (verplicht) heb gelezen. Ik weet nog dat ik me erover verbaasde dat je zo dus ook kon schrijven. Heb de eerste bladzij wel vijf keer achterelkaar gelezen. Was na al die jeugdboeken een openbaring.

    Liked by 1 persoon

  5. Plato zegt:

    Mij blijft altijd die zin van Nescio bij: Jongens waren wij. Maar… aardige jongens
    (ik ben te lui om het op te zoeken dus de zin kan wat afwijken. Ik dacht dat het de openingszin van Titaantjes is.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

