5 december – haiku 20151129

Tony's-Chocolonely-letterreepTaai-taai, pepernoten
Sint, paard, letter, maan, gedicht
Eeuwig gezellig

 

Haiku op zaterdag is een initiatief van Marion Driessen.
Op haar log vind je alle informatie

 

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in Haiku op zaterdag, Past nergens in en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op 5 december – haiku 20151129

  1. En dat willen wij ook zo houden hoor!

    Liked by 1 persoon

  2. Pingback: Haiku Zaterdag | Doldriest

  3. Het Sint-feest mooi samengevat in een paar woorden, Liesbeth. De magie, de verwondering en spanning op de kindersnoetjes. Kostelijk!

    Like

  4. Melody zegt:

    Mooi samengevat inderdaad…. en ‘stiekem’ lees ik tussen de regels dat ik niet de enige ben die hoopt dat het zo blijft.

    Like

    • staartje zegt:

      Het hoeft niet zo te blijven van mij. Het feest blijft. Dat weet ik zeker. Het zal veranderen met de tijd. Toen ik jong was, was ik doodsbang voor de Sint , zijn boek en piet met zijn roe. Dat is voorbij

      Like

  5. Ferrara zegt:

    Heerlijk feest, wordt heus niet afgeschaft. Kun je kinderen toch niet aandoen. Tegenwoordig kun je met de AH-poster zien waar de echte gelovigen wonen. Ik vind dat geweldig.
    En Kerst, rond 15 december begin ik meestal pas de spullen uit de kast te trekken. De zoektocht naar een kleine boom met kluit is ieder jaar weer een tocht met hindernissen omdat ik te laat op pad ga.

    Liked by 1 persoon

  6. tagrijn zegt:

    sint moet blijven.
    SINT MOET BLIJVEN.
    S I N T M O E T B L I J V E N.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

