6 december

De Sint is zijn koffers aan het pakken en heel langzaam hang ik wat lichtjes op.

Het-bord-in-Assen-foto-RTV-Drenthe-Nico-SwartNu er kleinkinderen zijn, vieren we het weer. Sint is voor mij quality time hoe je die ook invult . Met mijn partner duik ik een hotelletje in en met mijn zonen de sauna of Amsterdam in. Ik ben dol op Sinterklaas en de kerstman komt er niet in. Ik ben helemaal pro- Assen waar kerst verboden is tot het moment dat de Sint vertrokken is.

Loesje sintEn Piet is gewoon Piet. Voor kinderen is dat helemaal geen item. Piet hoeft niet zwart. (ook al ben ik zwart als roet, ik meen het toch goed, zegt genoeg in dit verband.). Het feest blijft. Piet is gelukkig ook geen BOEMAN meer (wat was ik bang als kind).

Mrs T. geniet volop van Sint en viert het met alles wat daar bij hoort. Heerlijk om te lezen. Hieronder een oud lijstje van Mrs T. (Zij is van de lijstjes)

Ik plak mijn lijstje hieronder
Waterfles met infuser1.Vanavond pakjesavond / surprises?
4 December gevierd met lekker eten, paar cadeautjes en gedichten.Heel leuk: iets gekregen wat ik niet gevraagd had en waar ik heel blij mee ben: een waterbottle met infuser.
2.Muts en das al gedragen dit jaar?
Ja, vorige week was het loeikoud. Tot mijn verrassing zaten er ook handschoenen in mijn winterjas #blij
3.Al veel pepernoten of taaitaai gegeten?
Een paar handjes
4.Wordt het een koude winter en ga je dan schaatsen?
Jazeker, ik ga het proberen. Een tochtje op natuurijs is pas echt schaatsen. Minpunt van nieuwe vriendje is dat hij niet van water houdt. Noch van warm water noch van bevroren water
5.De decembermaand altijd te veel dagen voor je banksaldo?
Valt mee. Ik krijg veel extra #bofbips
Ster6.Kerstversiering al van de zonder gehaald?
Stond nog in de logeerkamer. Uitgezocht wat naar dochter gaat #ik ga minderen.
7.Plannen voor de kerst en oud & nieuw al bekend?
Meer min dan meer. Vooral genieten. 24 december met familie naar de kerstnachtdienst met mooie Waalse Kerk Groningenmuziek in de Waalse kerk
8.Nog gelovigen in je naaste omgeving?
Ik denk van wel
9.Inmiddels twee dekbedden op bed liggen?
Er liggen er altijd twee. Nu inderdaad twee over me heen getrokken
10.Cadeautjes onder de kerstboom?
Nee, absoluut niet! In het verleden wel gedaan, maar het commerciële ben ik zat. We hebben meer dan genoeg. Het gaat om aandacht, gezelligheid en samen zijn.

Over staartje

vrouw- positief ingesteld- op zoek naar humor- geloof in oplossingen: in JA EN en niet in JA MAAR - docent Nederlands- fan van lezen, sauna, studeren, luieren,de zon, lekker eten, samen dingen doen, cultuur en natuur- drie heel leuke kinderen en een geweldige kleinzoon(2013). Vanaf februari 2014 verschijnt er regelmatig een logje met wetenswaardigheden over Schiedam. Niet dat ik daar woon, maar mijn kleinzoon wel.
Dit bericht werd geplaatst in feest, kerstfeest, persoonlijk, Sint en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op 6 december

  1. Ferrara zegt:

    Hoera voor Assen.
    En de Kerstman met zijn jengelende bellen en rendieren sleet ook mijn huisje voorbij.
    Boompje en mijn verzameling kerststallen krijgen wel een plek, maar zeker niet te vroeg.

    Liked by 1 persoon

  2. Ik zit mopperend op de bank ( is grapje hoor maar anders klopt de rest van mijn beweringen niet )
    Die verdulde Sinterklaas brengt tegenwoordig niet veel meer.
    Ja een gedicht dat ik luidop moet voordragen en een sjooklade letter die ik niet eet.
    En dat nadat ik me de longen uit het lijf heb gezongen vanwege twee gelovigen.
    En dan de kerstman!
    Wat een figuur.
    Die schijnt her en der met kadootjes te strooien maar nooit bij mij.
    Kale kak is het en om de stemming er in te houden kijk ik nog maar weer eens naar zo.n typische Amerikaanse kerstsiamees waarin iedereen elkaar op het eind in de armen valt.
    Nee….ik mot van beide kerels niks hebben.

    Liked by 1 persoon

  3. staartje zegt:

    kerstsiamees….. leuk om je kat als kerstman op te tuigen….. nee doe maar niet🙂

    Like

  4. Mrs. T. zegt:

    Ja, blijft een leuk lijstje.

    Ik vind pakjesavond een van de leukste avonden van het jaar. Gisteren weer enorm genoten, leuke surprises en gedichten en veel gelachen.

    Liked by 1 persoon

  5. staartje zegt:

    Nog wat mooie herinneringen
    Die Sinterklaastijd is zo leuk. de Sint, de pieten, het plezier. Een week geleden nam ik van een zieke collega een groep over bij educatie. Nederlanders ( 1 op de 9 kunnen onvoldoende lezen en schrijven) . we lazen over (echte) pepernoten, de cadeautjes en de traditie. Wat me bijbleef was hun angst dat door het geleuter over Piet het Sintfeest zou gaan verdwijnen. Zelf weet ik eigenlijk zeker dat dat nooit gaat gebeuren. Daar is het feest te uniek voor. Helaas kon ik ze er niet van overtuigen.
    Het feest is gelukkig al erg veranderd. De angst voor Piet met zijn roe en zak is weg. Wat was ik vreselijk bang voor Piet en Sint. ik weet nog dat ik zout in mijn schoen kreeg ( was een foutje: mijn pittige, ondeugende zusje had het zakje dat in haar schoen zat snel in mijn schoen gestopt en de kikker in mijn schoen even snel naar binnen geslokt). Ik was weken ontroostbaar. Sint vond dat ik ondeugend was geweest! (Braafste kind van de klas 😈) Mijn moeder kon mijn verdriet en angst niet wegnemen. Sint maakte immers nooit een foutje? Die bangmakerij is gelukkig voorbij. Dit jaar weer genoten van een beetje Sint. Met (klein)kinderen is dat zo leuk. Kleinzoon 1 die geen wortel in zijn schoen wil stoppen, omdat hij ze zelf te lekker te lekker vindt. Uiteindelijk verdwijnt er een afgekloven stuk in zijn schoen. Zo en nu ga ik de adventster opzoeken. Op naar kerst met lichtjes, zonder pakjes en kerstman.

    Like

  6. klaproos zegt:

    Goeiemorgen staartje,
    ik laat de kerst nóg even op zolder,
    zal misschien van de week eens gaan denken:-)
    nu vind ik het nog te vroeg:-)

    Liked by 1 persoon

  7. Ik sta er wel bij stil, maar meer in termen van..gezellige avond en meteen daarbij…maar die heb ik iedere avond…cadeautjes ??? Als ik na moet gaan denken over wat ik zou wensen, voel ik me al een verwend nest en dat ben ik ook en dus ja… voor mij draait het om gezelligheid, ook met Kerst en daar ben ik altijd dankbaar voor🙂

    Liked by 1 persoon

  8. Opgegroeid waar men surprises etc maar dom en onnodig vond…. getrouwd met man die uit idem gezin kwam…. heb ik later nog een poging gewaagd met mijn gezin maar de kinderen kozen papa’s kant… dus tja….
    Het is altijd al iets op mijn wensenlijstje geweest en dat zal het ook wel blijven bevrees ik… niet erg, heb me daarbij neergelegd, er zijn immers ergere zaken in de wereld… maar toch ben ik stiekem wel een beetje jaloers op jullie, suprise-feesters …

    Desalniettemin gun ik het iedereen uiteraard van harte !!!

    Liked by 1 persoon

    • staartje zegt:

      😕 😕😕😕😕
      ik geniet ook van die onderbroeknlol. Een pakje zoeken, een pakje dat toch niet voor jou is en dat soort grappen en grollen. Tja, dat verander je dan niet. Dan wordt het zo’n dingetje… Zijn er vast weer andere leuke dingen. Ik had ook zo’n vader die re niets mee kon. Kreeg hij een prachtige surprise met ‘glaasje op, laat je rijden’, zei hij: oh dat glas was ik al kwijt 😆😕

      Like

  9. tagrijn zegt:

    Ik heb mijn longen uit min lijf gezongen, maar die sint is met paard en knechten mijn huis voorbij gerend. Ook goed, zet ik ook mijn schoen nooit meer…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

